دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1394 - 11:39
فروغی در جمع مدیران روابط عمومی استان اصفهان:

روابط عمومی پویا باعث پیشرفت و اعتبار هر سازمان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: «روابط عمومی پویا و موفق باعث پیشرفت و اعتبار هر سازمان است.»
کد خبر : 60222

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر احمدعلی فروغی در نشست مشترک مدیران روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت:«امروزه روابط عمومی ها در تداوم حیات و افزایش بهره وری سازمان ها نقش محوری دارند. بازاریابی و معرفی دستاوردهای هر سازمان از وظایف اصلی روابط عمومی هاست و اگر موسسات بخش مهمی از درآمد خود را برای تبلیغات و ارتباط با افکار عمومی هزینه کنند، باز هم کم است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این راستا با بیان خاطره ای از دوره تحصیل خود در خارج از کشور، نقش روابط عمومی ها را مهم دانست و تاکید کرد: «توجه به روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است و مزیت های بی شماری دارد چراکه روابط عمومی به سازمان اعتبار می دهد؛ روابط عمومی پویا، بابرنامه و آینده نگر، موفقیت ها را تا 100 درصد تضمین می کند.»


فروغی گفت: در دانشگاه رویکرد روابط عمومی باید جذب بیشتر دانشجو و شناسایی زمینه های جدید علمی و فناوری برای تحقق درآمدهای جدید باشد، اگر یک سازمان تولیدی روابط عمومی خوبی داشته باشد، درآمد و فروش خوبی خواهد داشت و در دانشگاه هم توانایی جذب دانشجویان بیشتری را فراهم خواهیم کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به تجربیات موفق اداره کل روابط عمومی واحد اصفهان(خوراسگان) در سال های اخیر در جذب دانشجو اظهار کرد: «روابط عمومی، مرکز ثقل و نقطه اعتماد و اعتمادسازی در جامعه است؛ البته در این میان شرط اصلی، ارتباط خوب و هماهنگی میان روابط عمومی، مدیران سازمان و واحد دانشگاهی است، باید اعتماد به وجود آورد، واقعیت ها و دستاوردهای علمی دانشگاه را به خوبی نشان داد و اخبار را به موقع ارسال و پخش کرد.»


فروغی شجاعت را از ویژگی های اساسی مدیر روابط عمومی دانست و افزود: «مدیر روابط عمومی باید در انجام رسالت های خود صراحت داشته و بتواند در تحقق اهداف سازمان در قالب گزارش و مصاحبه، معاونان، رؤسای دانشکده ها و مدیران مختلف را در راستای وظایف محوله شان به چالش بکشد تا آنها پاسخگو باشند و دراین راستا مدیر واحد هم باید به خوبی حمایت کند.»


وی فعالیت در روابط عمومی را کاری متمایز خواند و گفت: باید به مهندسی خبر و تاثیرگذاری اخبار تولیدی توجه داشت؛ روابط عمومی دیده بان دانشگاه است و باید با صداقت عیب ها را همان گونه که هستند، بگوید و از تکرار خطاها در سازمان به ویژه در محیط های دانشجویی جلوگیری کند؛ کار روابط عمومی ها فقط تهیه خبر و گزارش نیست، روابط عمومی در پیشرفت یک تشکیلات موثر بوده و اعتبار سازمانی آن تشکیلات است.


مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی استان دانست.



اصغر عالمیان، ارتقاء سطح کارآمدی، انتقال تجربیات، بررسی جایگاه سازمانی روابط عمومی ها پس از بخشنامه های اخیر، بررسی راهکارهای جدید در جذب و پذیرش دانشجو و امکان سنجی درآمدهای جدید برای واحدهای دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های فناورانه و دانش بنیان و جایگاه روابط عمومی ها را از جمله این اهداف اعلام کرد.


در ادامه برنامه، مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای؛ مبارکه، دهاقان، شهر مجلسی، لنجان، خمیی شهر، شاهین شهر، چادگان، دولت آباد، شهرضا، نائین، هرند و نماینده روابط عمومی واحد کاشان به طرح دیدگاه های خود پرداختند و پیشنهادهایی ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب