دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 18:00

خودروسازان معتبر جهان، متقاضی انبوه‌سازی اختراع دانشجوی واحد سنقر در نمایشگاه خودروسازان برتر امارات

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنقر وکلیایی به اختراع گیربکس جدیدی پرداخته که با ثابت نگه داشتن حجم سیلندر موجب افزایش بازده خروجی موتور می‌شود. وی در برنامه‌ای که سه شنبه شب از شبکه یک سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شد، توضیحاتی درباره اختراع خود بیان کرد.
کد خبر : 60193

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی احمدی گفت: با توجه به شرایط شهرستان سنقر وکلیایی که در نواحی کوهستانی قرار دارد و با توجه به شرایط شغلی مردمان این منطقه که بیشتر کشاورز هستند، وسیله نقلیه اکثر مردم موتور سیکلت است. همیشه در این اندیشه بودم که از لحاظ قدرت و سرعت اولیه تغییری در این وسیله نقلیه ایجاد کنم. پس با توکل بر خدا پس از 12 سال تلاش به این مهم نائل آمدم که با اختراع گیربکسی که به ثابت نگه داشتن حجم موتور می‌پردازد، باعث ایجاد تحولی در قدرت و شتاب و سرعت اولیه موتور شوم. به عنوان مثال با کمک این چرخ دنده یک موتور سیکلت 125 سی سی از لحاظ قدرت و سرعت با یک موتور250 سی سی برابری می کند.


این مخترع افزود: در نمایشگاهی که در آبان ماه سال جاری در کشور امارات از سوی شرکت‌های خودرو ساز برتر جهان برگزار شده بود با ارائه این طرح برند های معروفی مانند فورد،GMC کانادا،کرایسلر و شرکت ایتالیاییMVAGUSTA مورد توجه قرار گرفته است.


احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه آرزوی هر ایرانی پیشرفت و سربلندی کشورش است، من نیز دوست دارم این طرح در کشور ایران به تولید انبوه برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته