دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 15:12

اسماعیل دوستی: اظهارنظرهای فعلی درباره حسابرسی‌ها کارشناسی و قطعی نیست

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در شرایط کنونی ارائه هرگونه نظری درخصوص حسابرسی‌های شهرداری تهران نه قطعی است و نه کارشناسانه، به طوری که همین حسابرسی‌هایی که بحث برانگیز شد‌ه‌اند، نیاز به بررسی مجدد دارند.
کد خبر : 60171

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از شهرنوشت،اسماعیل دوستی با تاکید بر اینکه اظهارنظر نهایی حسابرسی شورا و حسابرسی که شهرداری انجام داده نیز نیاز به بازبینی نهایی دارد، اظهار کرد: وقتی حسابرسی اظهارنظر نهایی می‌کند، بدین معنا نیست که اظهارنظر وی دلیل بر تخلفات یا اختلاس یا اهمال یا اجمال است.


وی در تشریح نحوه اظهارنظر نهایی حسابرسی‌ها گفت: حسابرسی‌ها وقتی به انتها می‌رسند یا مشروط هستند یا مردود. مردود بدین معناست که برخی بندهای اشکال اساسی دارد. آن روی سکه هم وقتی حسابرسی به این نتیجه برسد که جریان مالی به صورت خوبی انجام شده، اعلام مطلوبیت می‌کند. اگر برخی از بندها قابل اصلاح باشند نیز مهر مشروطی بر اظهار نظر نهایی خورده می‌شود بدین معنا که این بندها قابلیت اصلاح دارند. این‌ها اصلاحاتی حقوقی و مالی هستند که در مفهوم عام می توانند به صورت دیگری برداشت شوند.


این عضو شورا با بیان اینکه در روند حسابرسی سال 92 شرکت‌های شهرداری سه دسته بندی صورت گرفته است، اضافه کرد: این حسابرسی ها به سه دسته تقسیم شدند، یک سری از گزارش‌های حسابرسان مطلوب بود که جا دارد از هیات مدیره و مدیران عامل این شرکت‌ها تقدیر و تشکر شود. یک سری از حسابرسی‌ها نیز مشروط شدند که مشکلات اداری‌شان قابل حل است و باز باید از مدیران شان تقدیر و تشکر کرد.


دوستی با اشاره به وضعیت حسابرسی یک سری از شرکت‌ها که مردود اعلام شدند، اظهارنظر نهایی را منوط به رسیدگی دانست و تاکید کرد: مردودیت این شرکت‌ها ناشی از تعلل اداری بوده و اظهارنظر نهایی و قطعی نیاز به کار کارشناسی دارد و بس.


این عضو شورای چهارم تهران با یادآوری اینکه بنابراین به هیچ وجه نمی‌شود در حال حاضر درخصوص حسابرسی‌های شهر تهران اظهار نظر تخصصی و قطعی کرد، متذکر شد: فعلا هرگونه اظهار نظری جنبه کارشناسی ندارد و اعضای شورا نیز نباید در اظهار نظر غیرکارشناسانه تعجیل کنند.


دوستی در پاسخ به این سوال که با وجود آنکه وابسته به جبهه اصلاحات هستید و در ابتدای شورا رای‌تان را به صندوق شهردار تهران نیانداختید، برآوردتان از عملکرد شهردار از آغاز شورای چهارم تاکنون چیست، تصریح کرد: باید به صراحت بگویم که آقای قالیباف عملکرد مثبتی دارد و شهردار تهران یک مدیر اجرایی توانمند ریسک پذیر است.


نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران کارهای بزرگی در تهران انجام داده و با توجه به تجربیاتم در کسوت نماینده مجلس و فرماندار می‌دانم که در روند اجرای کارهای بزرگ، بعضی ریخت و پاش‌های کوچک طبیعی است همان طور که اهتمام شهردار هم بر جلوگیری از همین موارد است. درکل باید بگویم که در شرایط کنونی شهرداری تهران موفق عمل کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته