دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1400 - 12:34
درخشان در گفت‌وگو با آنا:

جای خالی نوراللهی پر می‌شود/ پرسپولیس توجه بیشتری به تیم‌های پایه‌اش کند

مربی پیشین تیم پرسپولیس گفت: با جدایی احمد نوراللهی پرسپولیس مدعی قهرمانی باقی می‌ماند؛ اما باید توجه بیشتری به تیم‌های پایه‌اش داشته باشد.
کد خبر : 601660
احمد نوراللهی پرسپولیس

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، احمد نوراللهی در شرایطی از پرسپولیس جدا شد و به شباب الاهلی امارات پیوست که علت این موضوع مسائل مالی عنوان شد؛ اما سرخ‌پوشان اعلام کردند سه برابر مبلغ قرارداد قبلی را با این بازیکن توافق کرده بودند و او تصمیم به ترک باشگاه گرفت.


جدایی نوراللهی ایجاد نگرانی نکند


حمید درخشان درباره جدایی احمد نوراللهی از پرسپولیس با اشاره به این موضوع که جای خالی این بازیکن پر خواهد شد، به خبرنگار ورزش آنا اطهار کرد: در تاریخ باشگاه پرسپولیس بازیکنان زیادی بودند که جدا شدند و هیچ‌گاه سرخ‌پوشان از جمع مدعیان خارج نشدند. حق طبیعی بازیکن انتخاب تیمی است که بخواهد در آن بازی کند و نباید با جدایی بازیکنی احساس نگرانی بر تیم غالب شود. پرسپولیس در سال‌های اخیر قهرمانی‌های متوالی به دست آورده و در فصل آینده هم مدعی اول این تیم خواهد بود.


چالش جدایی ستاره‌ها


وی با بیان این نکته که پروسه بازیکن‌سازی در فوتبال ایران باید با جدیت بیشتری دنبال شود، عنوان کرد: توجه لازم به تیم‌های پایه در فوتبال ایران صورت نمی‌گیرد و برای همین هم تیم‌های بزرگ با از دست دادن ستاره‌ها وارد چالش می‌شوند. باید سازندگی را در فوتبال پایه اعتلا بخشیم و کاری کنیم که احتیاج زیادی به جذب بازیکنان خارجی نداشته باشیم؛ چون تجربه گذشته نشان می‌دهد در پرداخت مطالبات این دسته بازیکنان کوتاهی‌هایی صورت گرفته که منجر به شکایات زیادی از باشگاه‌های ایرانی انجام شده و پرونده‌های ایجادشده جرائمی را به همراه داشته است. بنابراین باید بیشتر به داخلی‌ها فرصت داده شود و به مربیان پایه کمک کنیم تا کیفیت بازیکنان خود را افزایش دهند.


راه مناسب درآمدزایی سرخابی


مربی پیشین تیم پرسپولیس با یادآوری این نکته که تنها چند باشگاه در زمینه تولید بازیکن موفق هستند، بیان کرد: به غیر از باشگاه‌های فولاد خوزستان و سپاهان و تا حدودی پیکان، سایپا و ذوب‌آهن دیگر باشگاه‌ها موفقیت چندانی در عرضه بازیکنان نداشته‌اند. این اتفاق باید برای پرسپولیس و استقلال هم رخ دهد. متأسفانه این اتفاق انجام نشده و کمتر پیش آمده بازیکنی از رده‌های پایه به تیم بزرگسالان این دو باشگاه اضافه شوند. یکی از بهترین راه‌های افزایش درآمد برای سرخابی، ترانسفر بازیکن به خارج از کشور است. نباید شاهد این باشیم با جدایی بازیکنی سودی نصیب باشگاه نشود. بازیکنانی نظیر نوراللهی از تیم‌های دیگر به پرسپولیس می‌آیند، مطرح می‌شوند و درنهایت باشگاه را ترک می‌کنند ولی سودی به باشگاه نمی‌رسد چون قرارداد یک‌ساله بسته می‌شود.




بیشتر بخوانید:





توجه به بازیکنان آینده‌دار پرسپولیس


درخشان با اشاره به این موضوع که پرسپولیس باید توجه بیشتری به تیم‌های پایه داشته باشد، خاطرنشان کرد: مهدی عبدی از جمله بازیکنانی است که از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان رسیده و یکی از امیدهای خط حمله تیم است. از این دست بازیکنان باید بیشتر در پرسپولیس دیده شوند و شرط آن توجه به بازیکنان تیم‌های نوجوان و جوانان است که آینده‌دار هستند. البته که جذب بازیکن از تیم‌های دیگر اتفاقی طبیعی است و کسی مخالف چنین موضوعی نیست اما باید روند اضافه شدن بازیکن به شکلی باشد که تیم تمامی امیدش به تیم‌های دیگر نباشد. علیرضا ابراهیمی و رضا دهقانی دو خرید جدید تیم هستند و برای محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی هم آرزوی موفقیت دارم. قطعاً برای نوراللهی هم جانشین مناسبی پیدا می‌شود ولی بهتر است شرایط به گونه‌ای باشد خروجی مناسب‌تری از تیم‌های پایه به سمت تیم اصلی باشگاه صورت گیرد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته