دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1400 - 16:06

تجمع مسالمت‌آمیز زنان در کابل بدون برخورد خشونت‌آمیز طالبان برگزار شد

تعدادی زیادی از زنان با تجمع در مقابل یک مقر پلیس در کابل از دولت آینده افغانستان خواستند که سهم زنان در تشکیل دولت و اداره کشور را فراموش نکند.
کد خبر : 601545
تجمع زنان در مقابل ارگ ریاست جمهوری

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خامه پرس، با حرکت اوضاع کابل به‌سوی عادی شدن، تعداد نسبتاً زیادی از زنان در مقابل مقر شماره ۱۰ پلیس کابل دست به تجمع زدند تا از دولت آینده در این کشور بخواهند که زنان را در اداره کشور سهیم کند.


زنان بدون اینکه مستقیماً نامی از طالبان ببرند، از صاحبان قدرت در این کشور خواستند که سهم زنان در دولت آینده را فراموش نکنند.


تظاهرات زنان در هنگام انتقال قدرت از رخدادهای نادر در افغانستان است که شاید نشان از انتظار آنان از طالبان تازه به قدرت رسیده باشد.


قبل از این هم یک تجمع دیگر توسط جوانان ولایت کونار صورت گرفت که از طالبان خواستند که اجازه بدهد پرچم فعلی بر فراز افغانستان افراشته بماند. تعدادی از جوانان نیز خواهان داشتن پرچمی تلفیقی از پرچم فعلی و پرچم طالبان شدند. تقاضا برای باقی ماندن پرچم فعلی به‌عنوان نماد افغانستان در رسانه‌های اجتماعی این کشور همه‌گیر شده است.


هیچ خبری مبنی بر برخورد خشونت‌آمیز طالبان با این تجمعات گزارش نشده است.


اوضاع کابل به‌تدریج در حال عادی شدن است و تعداد افراد مسلح طالبان در خیابان‌ها کاهش‌یافته است. مردم نیز با عادی شده اوضاع برای تهیه اقلام موردنیاز به خیابان‌ها آمده‌اند.


وسایل نقلیه عمومی شروع به کار کرده‌اند و پلیس راهنمایی هم کارش را آغاز کرده است.


طالبان ویدئوهایی از دستگیری دزدان اموال عمومی و مردم و تنبیه آنان منتشر کرده است.


اگرچه طالبان اعلام کرده است که نهادهای علمی برای دختران و پسران مجاز به فعالیت هستند؛ اما تاکنون تمامی این مراکز تعطیل هستند.


در بخش درمان هم یک هیئت از طالبان با گروهی از پزشکان زن در کابل دیدار کرد و از آن‌ها خواست به کار عادی خود ادامه دهند.


شورایی که متشکل از حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالح ملی و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان است قرار بود که روز سه‌شنبه امروز با رهبران طالبان در دوحه دیدار داشته باشد اما دیدار لغو شد.


این شورا تنها مرجعی است که طالبان می‌تواند از آن قدرت را به‌صورت قانونی تحویل بگیرد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته