سفارش محتوا برای سایت چه مراحلی دارد؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، امروزه هر کسی با هر برند یا کسب و کاری، برای خود لازم و ضروری میداند که سایت و وبگاهی داشته باشد و بتواند محصول یا خدماتی را که ارائه میدهد در آن به نمایش بگذارد. با این حال امروزه همه میدانند که برای اینکه بتوانید سایت خود را سرپا نگه دارند باید محتوایی را در سایت خود بارگذاری کنند که مخاطبان را جذب سایت کند.
هرچه محتوای بارگذاری شده برای مخاطبان جذابتر باشد، بیشتر به سایت مراجعه میکنند و در نتیجه امکان ارائهی محصول یا خدمات بیشتر برای گردانندگان سایت وجود دارد. به همین دلیل است که محتوای سایت، حتی برای سایتهایی که تنها به فروش محصولات متنوع میپردازند، امری ضروری محسوب میشود. اما چه محتوایی لازم است تا مخاطبان بیشتری را جذب نماید؟ محتوای سایت باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ با ما همراه باشید.
سفارش محتوا برای سایت چه مراحلی دارد؟
برای این که بتوانید محتوایی را در سایتتان بارگذاری کنید دو راه وجود دارد. راه اول این است که خودتان همهی امور مدیریت سایت و تولید محتوا را بر عهده بگیرید. راه دوم این است که با تیمی قرارداد ببندید که بتواند شما را در رسیدن به مقصودتان یاری کند. اگر راه اول را در پیش گرفتید یعنی خود شما اطلاعات تکمیلی در زمینه سفارش تولید محتوا و بارگذاری در سایت را دارید. با این حال اگر تا انتهای مقاله با ما باشید نکات بیشتری را خواهید آموخت. اما اگر راه دوم را در پیش گرفتید به چالش بزرگ تولید محتوای سایت خوش آمدید.
گام اول در این مساله این است که تیمی را انتخاب کنید و با آنها توافق کنید که تولید محتوای شما را بر عهده بگیرند. سعی کنید که قبل از هر کاری تیمی که قرار است برای سایت شما محتوا تولید کند را شناسایی کنید و رزومهی آنها را ببینید. این امر به شما کمک میکند تا هدفمند محتوای سایت خود را سفارش دهید و البته از نتیجه راضی باشید. حتما قبل از هر کاری و پس از انتخاب تیم، سر قیمت نهایی با هم توافق کنید. سپس گام اصلی را بردارید: تولید محتوا
ویژگیهای مهم نوشتن محتوای سایت برای سفارش
برای این که بازدید از سایتتان بالاتر رود، باید محتوایی در سایت بارگذاری کنید که از ویژگیهای مهمی برخوردار باشد. اصلیترین ویژگی محتوای یک سایت که نوشتن آن را تبدیل به چالشی بزرگ کرده است، این است که محتوای بارگذاری شده کاملا منطبق با قوانین سئو باشد. اگر محتوایی که بارگذاری میکنید سئو کاری شده باشد، بی شک بازدید از سایت شما بالا خواهد رفت و قطعا ترافیک سایتتان افزایش خواهد یافت.
برای این کار بهتر است ابتدا از کسانی در این زمینه کمک بگیرید که تخصص اصلی آنها نه تنها طراحی سایت، بلکه سئو کاری در زمینه تولید محتوا باشد. همانطور که گفتیم برای تولید محتوا باید از متخصصان این امر کمک بگیرید.اما توجه کنید که برخی از امور در زمینه تولید محتوا را شما باید بر عهده بگیرید. اولین گام برای تولید محتوا، داشتن ایده است.ما به طور خلاصه گامها و راههای داشتن محتوای همیشه سبزی را برای شما شرح میدهیم. این کار باعث میشود مخاطبان شما، ارگانیک باشند و شما آنها را همیشه در سایت خود داشته باشید.
- داشتن ایده برای تولید محتوا: اولین گام این است که بدانید در چه زمینهای میخواهید به تولید محتوا بپردازید. اصلا بدانید چه محتوایی را قرار است در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. بهتر است دقت کنید که این محتوا باید متناسب با محتوای کلی سایت شما باشد. پس بهتر است با دقت به انتخاب محتوایی بپردازید که مخاطبان شما را جذب کند.
- کلمات کلیدی: مهمترین چالش برای تولید و سفارش محتوا این است که بدانید چه کلمهای باعث میشود تا مخاطب به سایت شما مراجعه کند. کلمهی کلیدی کلمهای است که مخاطب در موتور جستجو آن را سرچ میکند. این کلمه میتواند مانند پلی مخاطب را به سایت شما هدایت کند. دقت کنید در هنگام سفارش محتوا حتما کلمهی کلیدی درستی را انتخاب نمایید. محتوا در مداد این کلمه خواهد چرخید، اگر نمیدانید محتوا چیست در ادامه به بخشهای دیگر آن خواهیم پرداخت.
- نوشتن عنوان: حال که کلمهی کلیدی خود را انتخاب کردید باید بدانید که محتوا کدام جنبه از کلمهی کلیدی را بررسی خواهد کرد و به آن خواهد پرداخت. فراموش نکنید عنوان از بخشهای مهم محتوایی است که برای تولید سفارش میدهید. اگر عنوان حاوی کلمهی کلیدی نباشد، ۵۰ درصد راه اشتباه رفتهاید.
- بررسی محتواهای بارگذاری شده: حال باید خودتان در اینترنت چرخی بزنید و محتواهایی را که حول محور کلمهی کلیدی شما تولید شدهاند را بررسی کنید. ببینید کدام کلمات و محتواها جذابترند و چه ویژگیدارند که آنها را نسبت به سایر محتواها جذاب میکند. توجه کنید برای اینکه نتیجه نهایی شما مطلوب باشد باید حتما محتوای منحصر به فردی را در سایتتان بارگذاری کنید. محتوا را به تیمی سفارش دهید که کارهای انحصاری برای شما تولید خواهند کرد و هزینه تولید محتوا مناسبی داشته باشند.
- به مخاطب توجه کنید: فراموش نکنید محتوایی که تولید میکنید تنها هدفی که دارد، جذب مخاطب است. پس سعی کنید نیاز مخاطبانتان را بشناسید. محتوا باید در همین راستا تولید شود. برای هر کدام از این گزینهها میتوانید از نظرات تیم تولید محتوا نیز استفاده کنید.
- بررسی عمیق نیاز مخاطب: سعی نکنید تنها نیاز مشتری خود را تیتر کنید. مخاطبانتان خودشان از این نیازها آگاهی دارند شما باید این نیازها را کالبد شکافی کنید و سپس آنها را در هر بخش به تفصیل توضیح دهید. اما فراموش نکنید که باید محتوای شما به اندازهای طولانی نباشد که ذهن مخاطب را خسته کند.
- چکش کاری نهایی: حال کهمحتوای خود را بر مبنای اصول سئو تولید کردید باید در نهایت در سایت بارگذاری کنید و به اصطلاح سئوی مکانیکی آن را نیز انجام دهید. سئوی مکانیکی گام آخر از تولید محتواست.
کلام آخر در خصوص ثبت سفارش برای یک محتوا
این که محتوای مناسبی را برای سایت خود تولید کنید فرآیندی است که به تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد، قبلتر هم رسانههای دیگر در این خصوص سفارش دادن و اهمیت آن محتوایی به نام سفارش محتوا سایت خود را به چه کسی بسپاریم منتشر کردهاند که کمک خوبی به افرا فعال در این حوزه میکند . چالش اصلی برای سفارش تولید محتوا، یافتن متخصصان این امر و کمک گرفتن از آنهاست.
اگر بتوانید از مسیر درست وارد شوید، قطعا میتوانید محتوایی را سفارش دهید و سپس نتیجهای را دریافت کنید که سئو کاری شده باشد و خیل مخاطبان را به سمت شما سرازیر نماید. پس از بستن قرارداد، باید دست در دست هم و گام به گام برای تولید محتوا پیش بروید. این کار شما را در جذب مخاطب کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/