دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌‍وگو با آنا

بهنام اسبقی: از دست دادن سهمیه المپیک بدترین اتفاق 2015 بود/ انتقادات به تکواندو مغرضانه است

ملی‌پوش تکواندوی کشورمان گفت: متاسفانه در مسابقات جهانی عملکرد فدراسیون تکواندو زیر سوال رفت و همه به جای اینکه از تکواندوکاران حمایت کنند به قهرمانی تیم آذربایجان توجه کردند.
کد خبر : 60140

بهنام اسبقی در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «بعد از مسابقات گرندپریکس و کسب سهمیه المپیک حدود سه چهار روز اردوی تیم ملی تعطیل شد. تا اینکه بعد از آن کادر فنی تصمیم گرفتند اردوی مشترکی با تیم های فرانسه و برزیلی به مدت دو هفته برگزار کنیم.»


وی ادامه داد: «هم اکنون اردوها تا اواسط بهمن ماه تعطیل شده است و بعد از آن تکواندوکاران المپیکی قرار است با برنامه ریزی‌های کادر فنی به برخی از مسابقات فرستاده شوند.دیگر تکواندوکاران هم در مسابقات پیش رو با نظر کادر فنی اعزام خواهند شد.»


وی در خصوص آسیب دیدگی و از دست دادن سهمیه المپیک ریو اظهار کرد: «سال 2015 برای من سال تلخی بود. متاسفانه جواز حضور در المپیک ریو را به دلیل مصدومیت از دست دادم در حالی که باتوجه به رنکینگ جهانی احتمال کسب سهمیه را داشتم اما برخی از اتفاقات غیرقابل پیش بینی است و از اراده آدمی خارج است.»


اسبقی به وضعیت مصدومیتش اشاره کرد و گفت: «خداروشکر دیگر مصدومیتی ندارم و به طور کل از بین رفته است اما بدنم هنوز به آمادگی کامل نرسیده است و ضمن اینکه گاهی وقت‌ها از ناحیه پای راست کمی درد دارم.»


ملی‌پوش تکواندوی ایران در مورد مسابقات پیش رو خاطرنشان کرد:«از بهمن ماه مسابقات جام باشگاه های آسیا در کشور امارات برگزار می‌شود همچنین فدراسیون چند تورنمنت برون مرزی برای تکواندوکاران در نظر گرفته است اما هنوز در مورد جزییات و اعزام تکواندوکاران به مسابقات آلمان و هلند صحبتی نشده است.»


قهرمان جهان در سال 2013 درخصوص انتقادها و حواشی اخیر تکواندو اظهار کرد:«خوشبختانه تکواندو در این دو سال اخیر در هر رویدادی بهترین نتیجه را به دست آورده است. اما متاسفانه در مسابقات جهانی عملکرد فدراسیون تکواندو زیر سوال رفت و همه به جای اینکه از تکواندوکاران حمایت کنند به قهرمانی تیم آذربایجان توجه کردند. به نظر من این مسائل دست مایه شیطنت برخی از افراد شد چرا که در همان مسابقات مهماندوست و مقانلو به یکدیگر تبریک گفتند و حرف و حدیثی پیش نیامد اما بعد از مسابقات حرف‌هایی از سوی افراد مطرح شد که این جو را به وجود آورد.»


اسبقی همچنین از نظرسنجی برنامه تلویزیون گلایه کرد‌و گفت:«متاسفانه در نظرسنجی برنامه تلویزیونی سوالاتی مطرح می شود که افراد اطلاعات چندانی از آن ندارند و همین امر باعث می شود که فدراسیون تکواندو به عنوان بدترین انتخاب شود. در حالی که اگر به نتایج این چند وقت اخیر تکواندوکاران نگاه کنیم بازیکنان در هر مسابقه ای مدال کسب کردند اما این حرف ها باعث می شود تنها عملکرد تکواندوکاران زیر سوال برود. انتقادت به مجموعه فدراسیون تکواندو و کادر فنی و بازیکنان مغرضانه است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته