دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیت‌الله نوری همدانی: هجمه به شورای نگهبان اقدامی ناپسند است/ همه باید در تمامی مراحل انتخابات تابع قانون باشند

یکی از مراجع تقلید هجمه به شورای نگهبان را اقدامی زشت و ناپسند دانست و با تأکید بر این‌که «نظارت این شورا استصوابی است»، از همگان خواست در تمامی مراحل انتخابات تابع قانون باشند.
کد خبر : 60132

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از رسا، آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، امروز در جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که همه باید در تمامی مراحل انتخابات اعم از ثبت نام، بررسی صلاحیت‌ها، تبلیغات و اعلام نتایج تابع قانون باشند، خاطرنشان کرد: همه مسائل مرتبط با انتخابات در قانون به صورت شفاف آمده است، همان قانونی که نمایندگان مردم در خبرگان قانون اساسی تدوین کردند و شورای نگهبان مجری آن است.


شورای نگهبان طبق قانون و موازین اسلامی عمل می کند


وی با تاکید بر این که شورای نگهبان طبق قانون و موازین اسلامی عمل می کند و نوع نظارت آن نیز استصوابی است، گفت: قوانین درباره خبرگان و مجلس کاملا مشخص است و همه باید طبق این قوانین عمل کنند.


سخن صریح حضرت امام درباره مخالفت و مقابله با شورای نگهبان


این مرجع تقلید هجمه و حمله به شورای نگهبان را اقدامی ناپسند و زشت خواند و تاکید کرد: حضرت امام(ره) درباره مخالفت با نظرات شورای نگهبان مواضع بسیار صریح و روشنی دارند؛ حضرت امام مقابل با شورای نگهبان را مفسد معرفی کردند.


آیت‌الله نوری همدانی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره حق الناس بودن رای مردم، افزود: حق‌الناس هم مربوط به رأی‌دهنده، هم مربوط به کاندیدا و هم شورای نگهبان و هم قانون باید باشد نه یک طرف خاص.


وی ایجاد اختلاف در جامعه را گناه خواند و با تأکید بر لزوم تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه، ابراز داشت: انتخابات باید مظهر و مایه وحدت باشد نه افتراق. دروغ، تهمت، افترا بستن و خدشه دار کردن قانون حرام است.


وی افزود: اگر فردی در هر مرحله ای از انتخابات اعتراض و نقطه نظری داشته باشد باید از مجاری قانونی پیگیری کند و در عین حال تسلیم نتیجه قانونی باشد.


از قطع روابط با عربستان ناراحت نیستیم


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان سعودی اشاره و تصریح کرد: ما از این قطع ارتباط ناراحت نیستیم چون حاکمیت این کشور را دارای یک مذهب دروغین و عامل اختلاف در جهان اسلام و نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دانیم.


وی با بیان این که جهان اسلام فاجعه منی و جریان اعدام روحانی مظلوم و شجاع شیخ نمر را فراموش نخواهد کرد، گفت: عربستان سعودی برای تطهیرخود و انحراف افکار عمومی جهان از جنایاتی که مرتکب شده و می‌شود، هر روز بازی جدیدی ایجاد و با ارتکاب جنایت تازه کارنامه سیاه خود را سیاه‌تر می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب