دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1394 - 09:00

منصور برزگر: تختی هر 300 سال یک بار به دنیا می‌آیند/ هرچه از او بگویم کم است

پیشکسوت کشتی کشورمان ضمن یادآوری محاسن جهان پهلوان تختی اعلام کرد امثال او هر 300 سال یک بار به دنیا می‌آیند.
کد خبر : 60130

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، امروز 17 دی ماه است، سالروز درگذشت مرحوم غلامرضا تختی، کشتی‌گیری که همواره از او به نیکی و با عنوان جهان پهلوان یاد می‌شود. به همین منظور با منصور برزگر کشتی‌گیر پیشکسوت کشور صحبت کردیم تا او از مرحوم تختی بگوید.


برزگر در ارتباط با مرحوم تختی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «با توجه به اختلاف سنی که با اسطوره کشتی ایران داشتم فرصت این را پیدا نکردم تا با او تمرین کنم و روی تشک شکل کشتی‌گرفتنش را ببینم اما همواره کشتی‌های او و افتخارآفرینی‌هایش را می‌دیدم و می‌شنیدم. متاسفانه در زمان فوت تختی من 20 سال بیشتر نداشتم. شنیدن خبر مرگ او به شدت همه مردم را متاثر کرد. آنچه باعث ناراحتی مردم شده بود از دست دادن یک قهرمان نبود، مرگ یک پهلوان بود، کسی که همیشه و در همه حال اسیر شهرت نمی‌شد و همواره سعی کرد همانند مردم عادی زندگی کند.»


وی ادامه داد: «تمامی هم‌دوره‌ای‌های تختی از اینکه او در تیم ملی بود قوت قلب می‌گرفتند و با شجاعت بیشتری روی تشک می‌رفتند. اعتماد به نفس و توکل غلامرضا باعث می‌شد تا کشتی‌گیران ایران هیچ‌گاه احساس ضعف نکنند. تختی در خارج از تشک کشتی هم مرد و مردانه زندگی می‌کرد. پس از زلزله بویین زهرا لنگ به کمر بست و برای تمامی نیازمندان کمک جمع کرد. سپس تمامی آنچه از مردم گرفته بود را بدون کم و کاست در اختیار زلزله‌ زدگان قرار داد. نه مانند امروز که اعلام حمایت از نیازمندان می‌کنند و بخشی از کمک‌هایی که می‌گیرند را برای خود برمی‌دارند. من هر چه درباره این بزرگمرد تاریخ ایران بگویم، چیز تازه‌ای نخواهد بود، چرا که درباره غلامرضا تختی بسیار گفته‌اند و نوشته‌اند. امثال تختی هر 300 سال یک بار به دنیا می‌آیند.»


برزگر با اشاره به چهار دوره حضور تختی در رقابت‌های المپیک گفت: «او در سه المپیک مدال‌های طلا، نقره و برنز گرفت و بیش از 9 مدال جهانی گرفت. با تمام این احوال هیچ‌وقت به دنبال آن نبود که از خودش تعریف کند و بگوید بهترین کشتی‌گیر است. تختی همیشه تابع سرمربی تیمش بود و برای رقابت‌های المپیک 1964 توکیو که چهارمین المپیک او بود در مسابقات انتخابی شرکت کرد و پس از آن که همه حریفان داخلی را برد در بازی‌های المپیک شرکت کرد. چیزی که امروز در میان کشتی گیران‌مان وجود ندارد و همه می‌خواهند پس از یک قهرمان جهان در هیچ رقابت انتخابی شرکت نکنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته