دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1400 - 11:30

هزینه تست کرونا برای پرواز چقدر است؟ / شرایط تست کرونا برای خروج از کشور، چیست؟

در دوران شیوع کرونا، انجام تست کرونا برای پرواز الزامی و اجباری است. این الزام برای همه هواپیمایی‌ها است و تمام کشورها برای همه مسافران خارجی در اختیار داشتن جواب منفی تست PCR کرونا را اجباری کرده‌اند.
کد خبر : 601258
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در دوران شیوع کرونا، انجام تست کرونا برای پرواز الزامی و اجباری است. این الزام برای همه هواپیمایی‌ها است و تمام کشورها برای همه مسافران خارجی در اختیار داشتن جواب منفی تست PCR کرونا را اجباری کرده‌اند.


لازم است یادآوری کنیم که الزامی بودن تست کرونا برای پرواز خارجی به تصویب سازمان بهداشت جهانی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی و سازمان جهانی هواپیمایی رسیده است. این اقدام به منظور حفظ سلامتی مسافران قبل، حین و بعد از سفر است. با توجه به اینکه یک هواپیما فضای بسته‌ای دارد و هوای آزاد در آن در جریان نیست، بیمار بودن حتی یک مسافر به معنای انتقال سریع بیماری به سایر مسافران است.


انجام تست کرونا برای پرواز حداقل این امنیت را ایجاد می‌کند که مسافران و تمام سرنشینان هواپیما آلوده به ویروس فعال کرونا نیستند و نمی‌توانند این ویروس را انتقال دهند.


آیا همه آزمایشگاه تست کرونا برای پرواز را انجام می‌دهند؟


توجه داشته باشید که برای انجام تست کرونا و خروج از کشور، حتما باید به آزمایشگاه‌هایی مراجعه کنید که مورد تایید هواپیمایی منتخب شما است. بعد از الزامی شدن تست کرونا برای پرواز، هر یک از شرکت‌های هواپیمایی برای انجام آزمایش پی‌سی‌آر کرونا با یکسری از آزمایشگاه‌های خاص قرارداد بسته‌اند و تنها آزمایشی که در این آزمایشگاه‌ها انجام شده باشد، قبول می‌کنند. تمام شرکت‌های هواپیمایی لیست آزمایشگاه‌های طرف قرارداد خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.


تمام آزمایشگاه‌های طرف قرارداد با ایرلاین‌ها موظف هستند در تمام ایام هفته، اعم از تعطیل و غیر تعطیل، پاسخ تست را به موقع در اختیار مسافران قرار دهند. بنابراین اگر دریافت جواب تست کرونای شما به روزهای تعطیل برخورد کرده است، جایی برای نگرانی نیست؛


تست پرواز برای کرونا چه زمانی باید انجام شود؟


حداقل ۷۲ ساعت و حداکثر ۹۶ ساعت قبل از تاریخ پرواز باید تست کرونا برای پرواز انجام شود. بدیهی است که اگر این فاصله زمانی رعایت نشود، یا پرواز خود را از دست می‌دهید یا اینکه مجبور به تکرار تست خواهید شد.


هزینه تست کرونا برای پرواز چقدر است؟ / شرایط تست کرونا برای خروج از کشور، چیست؟


تست منفی کرونا را تحویل چه کسی باید بدهیم؟


هنگام گرفتن کارت پرواز به همراه بلیت و پاسپورت باید تست منفی کرونا را هم به کانتر ایرلاین تحویل دهید. جواب آزمایش معتبر باید به زبان انگلیسی با سربرگ و مهر رسمی آزمایشگاه باشد. فراموش نکنید جواب آنلاین مورد قبول نیست و نتیجه آزمایش باید حتما چاپی باشد.


تست PCR برای خروج از کشور


با توجه به اینکه انجام تست کرونا برای پروازهای خارجی الزامی و اجباری است، حتما باید بدانید که کدام یک از تست‌های مربوط به شناسایی ویروس کرونا، مد نظر شرکت‌های هواپیمایی است. تاکید می‌کنیم که فقط و فقط تست PCR مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی است؛ زیرا تنها آزمایش PCR است که وجود ویروس منفی در بدن را مشخص می‌کند و ابتلای قطعی فرد به ویروس کرونا را اثبات یا رد می‌کند.


این در حالی است که آزمایش آنتی‌بادی کرونا وضعیت فعلی ابتلای فرد به کرونا ویروس را بررسی نمی‌کند؛ بلکه نشان می‌دهد آنتی ویروس کرونا در بدن فرد به دلیل ابتلا به این ویروس در گذشته وجود دارد یا خیر.


از آنجا که تست آنتی‌بادی ابتلا به کرونا را ثابت نمی‌کند و در مورد ویروس فعال کرونا در بدن هیچ گزارشی نمی‌دهد، لذا فقط و فقط تست PCR باید انجام شود.


هزینه تست کرونا برای پرواز چقدر است؟ / شرایط تست کرونا برای خروج از کشور، چیست؟


هزینه تست کرونا برای خروج از کشور


در برخی از اخبار اینطور آمده‌ است که هزینه انجام تست برای مسافران داخلی ۲۳۰ هزار تومان و برای مسافران خارجی ۴۰ دلار یا ۳۵ یورو است. با این وجود ممکن است هزینه تست کرونا برای پرواز در آزمایشگاه‌های مختلف، متغیر باشد؛


به طور کلی باید بدانید که تست کرونا برای پرواز، همان تست PCR است. این تست به کمک یک سواپ پنبه‌ای آغشته به مخاط حلق انجام می‌شود. ممکن است تجهیزات مدرن‌تر آزمایشگاهی سبب شود که هزینه انجام آزمایش کرونا بیشتر شود. با این حال تصور نکنید که اگر بیشتر هزینه‌ کنید، نتیجه دقیق‌تری دریافت خواهید کرد. مشخصا به همان آزمایشگاه‌هایی مراجعه کنید که مورد تایید ایرلاین منتخب شما است.


یادآوری می‌کنیم که در زمان ورود به کشور مقصد، نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از ۹۶ و در بعضی از کشورها بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد. لذا حتما بر اساس این قانون طوری آزمایش کرونا بدهید که حداکثر ساعات یاد شده در جواب آزمایش رعایت شده باشد.


دستان پر توان هوم‌کا، یاریگر شماست...


اگر نیاز به انجام تست کرونا برای پرواز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از دستان پرتوان و یاریگر مجموعه هوم‌کا کمک بگیرید. هوم‌کا مجموعه‌ای متخصص در ارائه خدمات پرستاری، پزشکی و آزمایشگاهی است. بنابراین می‌تواند خدماتی درخور و شایسته کاربران ارائه دهد. برای این منظور به وبسایت هوم‌کا به آدرس www.homeca.ir سر بزنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.


فراموش نکنید که تمام خدمات هوم‌کا تضمین‌شده هستند و بر اساس محدودیت‌های زمانی پرواز انجام و ارائه می‌شوند. بنابراین با انجام تست کرونا برای پرواز توسط مجموعه هوم‌کا، یقین بدانید که محدودیت‌های زمانی یاد شده قطعا رعایت خواهد شد.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته