دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با آنا:

قطعی برق بیمارستان‌ها موجب فوت بیماران تنفسی می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: قطعی برق بیمارستان‌ها موجب فوت بیماران می‌شود.
کد خبر : 601243
کرونا



محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت‌ودرمان گروه جامعه خبرگزاری آنا در خصوص این‌که چرا داروی فاویپیراویر از پوشش بیمه‌ای خارج شده است، گفت: براساس شواهد مبنی براینکه این دارو تاثیر چندانی بر درمان کرونا دارد به همین دلیل از فهرست داروهای درمان کرونا حذف شده است.


وی با بیان این‌که این دارو باید به تدریج از فهرست داروهای درمان کرونا حذف شود افزود: بر اساس قوانین بیمه داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو است تحت پوشش قرار می‌گیرد.


عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص این‌که آیا آمپول دگزامتازون برای درمان کرونا تایید شده است، عنوان کرد: این‌که کورتن‌ها فاکتورهای درمانی هستند از نظر علمی ثابت شده است.




بیشتر بخوانید:


بیمارستان‌های ایران بدتر از هند شدند


کرونا تسلیم تعطیلات نیم‌بند نمی‌شود!




بندپی همچنین در مورد کمبود سرم و محموله‌های وارداتی سرم که در گمرک ترخیص نشده‌اند بیان کرد: معاون غذاوداروی وزارت بهداشت اعلام کرده است محموله‌های سرم به‌زودی ترخیص و در اختیار مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.


وی ضمن تایید این خبر که قطعی برق و به دنبال آن قطع شدن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تجهیزات آی‌سی‌یو موجب فوت بیماران در بیمارستان‌ها شده است اظهار کرد: وزارت نیرو یکی از ضعیف‌ترین وزارت‌خانه‌هاست و به هیچ از تعهداتش در برنامه ششم توسعه عمل نکرده است.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خاطرنشان کرد: علاوه‌بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تسریع روند واکسیناسیون در کشور نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد که اقدامات لازم برای تولید و واردات واکسن انجام شده است.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته