دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1400 - 16:51

پرداخت ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران عزیز در انعکاس عملکرد دستگاه‌های استانی نشست خبری آقای فرهنگ سرپرست صندوق استان اردبیل با اصحاب رسانه استان برگزار شد.
کد خبر : 601129
3



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران عزیز در انعکاس عملکرد دستگاههای استانی نشست خبری آقای فرهنگ سرپرست صندوق استان اردبیل با اصحاب رسانه استان برگزار شد.


فرهنگ در این نشست ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه خبر گفت: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند. خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.


وی با اشاره به پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه افزود: جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.


سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۹۶ میلیارد تومان از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز خبر داد.


طهماسب فرهنگ ۱۸ مرداد در نشست‌ خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و ایجاد اشتغال منطقی و واقعی از اهداف اصلی صندوق کارآفرینی امید می باشد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ تاکنون یک هزار و ۲۹۸ فقره تسهیلات اشتغال از محل منابع تلفیقی به میزان ۹۶ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۵۴ نفری پرداخت شده است.


به گفته وی، در کنار آن در سال‌جاری از محل منابع داخلی و تفاهم‌نامه‌های همکاری صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل برای ۴۹۵ فقره طرح اشتغال، تسهیلاتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.


سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در دو روستا استان خاطرنشان کرد: طرح روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و هم‌چنین صندوق‌های خرد محلی زنان از جمله طرح‌های استراتژی محور این صندوق می باشد به طوری که این طرح در حال حاضر در دو روستای موئیل مشگین‌شهر و سوها شهرستان نمین در حال انجام می باشد.


وی ادامه داد: برای اجرای طرح «روستای بدون بیکار» تسهیلاتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.


فرهنگ اضافه کرد: حمایت از طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی، تولید فرآورده‌های لبنی، کشت و فرآوری محصول بادام زمینی و سیر، احداث گلخانه‌های کوچک و کشت و فرآوری گیاهان دارویی در دستور کار این صندوق قرار دارد.


سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه صندوق‌های خرد محلی زنان نیز ۳۱۸ فقره تسهیلات به میزان ۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با شناسایی روستاها و قابلیت‌های هر منطقه و با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و منطقی، گام موثری برداشته شود.


وی همچنین یادآور شد: تلاش می کنیم در خصوص تولید عسل، حمایت از طرح‌های تولید و بسته‌بندی عسل، مدنظر این صندوق باشد تا دو شهر از استان به عنوان شهر عسل معرفی و حمایت‌های لازم در این راستا انجام گیرد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته