دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1400 - 16:30
مردانی عنوان کرد؛

شهادت‌طلبی و مقاومت فرصتی برای بازشناسی هویت شیعه

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور گفت: شهادت‌طلبی و مقاومتی که در منطقه به بالندگی رسیده است، فرصتی برای بازشناسی هویت شیعه است.
کد خبر : 601116
هاشمی در اراک



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، محمدرضا مردانی در جلسه هم‌اندیشی کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: مهدویت و شهادت‌طلبی در سایه ولایت، رمز موفقیت شیعیان بوده و شهادت‌طلبی و مقاومتی که در منطقه با ایجاد جبهه مقاومت مقابل مستکبران به بالندگی رسیده، فرصتی برای بازشناسی هویت شیعه است.




بیشتر بخوانید:


نقد عالمانه دولت‌ها در موضع‌گیری‌ها رعایت شود


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ملکان معرفی شد


برگزاری سومین شورای عالی بسیج اساتید استان یزد




رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور مطرح کرد: همه یک مجموعه و در سنگرهای مختلف کنار هم هستیم و باید کنار هم ظرفیت‌های مختلف را به توانمندی رسانده و در کشور ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنیم.


این مسئول اظهار کرد: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال‌های گذشته و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها در کشور خوش درخشیده و محور فعالیت‌های بسیاری در تحقق آرمان‌های بسیج و انقلاب بوده است و در دولت سیزدهم این نهضت پرقدرت‌تر می‌شود.


مردانی بیان کرد: در این بستر، استادان برای حل مسائل کشور به‌صورت دوره‌های نظری و برنامه‌های تئوری به صورت حضوری برای گره‌گشایی از مشکلات مردم باهم درگروه‌های مسئله‌محور همراه می‌شوند تا با رفع مشکلات مردم باعث شادی آنان شوند.


شهادت‌طلبی و مقاومت فرصتی برای بازشناسی هویت شیعه


وی بیان کرد: بسیج اساتید در کنار مردم زمانی تحول‌آفرین می‌شود که طرح‌های مطالعاتی تبدیل به برنامه‌های کلان کشوری شود و مدیران و مسئولان از روستاها تا شهرهای بزرگ با توجه به ظرفیت هر استان و با توجه به مطالبه‌گری مردم در همه حوزه‌ها اعم از سیاست‌گذاری و خط‌مشی و برنامه‌ریزی اجرا شود.


این مسئول گفت: با تشکیل گروه‌های مسئله‌محور و گروه مطالعاتی، می‌توان ارتباط مردم با مسئولان اجرایی کشور را تقویت کرد و با اعزام گروه‌های جهادی نظام برنامه‌ریزی کشور در نهایت دچار تحول می‌شود.


بسیج اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند


مردانی اظهار کرد: بسیج اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند و در این صحنه جوانان از تجربه پیشکسوتان استفاده کرده و دانش، انگیزه و امید جوانان در این راه، انرژی‌بخش است و با معیار شایستگی در کنار هم فعالیت می‌کنند.


وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک سه حلقه مأموریتی سند اعتلای ۱۰ ساله راهبردی بسیج که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و دستیابی به جایگاه مرجعیت علمی و فکری و تصمیم‌سازی در نهادهای عالی سیاستگذاری نظام که از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج اساتید به شمار می‌رود، تعریف شده است.


رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور ادامه داد: مأموریت دوم به شبکه‌سازی نخبگان ملی و بین‌المللی مجمع اساتید مربوط می‌شود که باید با نگاه آینده‌پژوهی به سیاست نگاه کرد و دیگری به روز شدن بانک اطلاعات طبقه‌بندی سازمان‌هاست.


مردانی اضافه کرد: سازمان‌هایی که سرمایه فکری دارند باید قابل سرمایه‌گذاری شود و از این طریق در پیشرفت و آبادانی کشور کمک بزرگی به دولت می‌شود و هرکدام از ایده‌های قابل اجرا باید حمایت و تقسیم کار انجام پذیرد.


مردانی بیان کرد: رصد چگونگی امر به معروف و نهی از منکر حکمرانان و مسئولان، توجه و رصد فعالیت مسئولان و مبارزه با فساد در کنار مجلس و قوه قضائیه با بازنگری بر قانون‌گذاری از طریق استادان حقوق و نظارت بر مصوبات مجلس و رصد اجرایی شدن مصوبات کار دقیق و علمی می‌طلبد که امیدواریم در سطح شهرستان و ملی به انجام برسانیم.


وی گفت: جبهه‌سازی علمی و فرهنگی از نخبگان در شهر، استان و کشور و حتی جهان به صورت ماهانه و گفت‌وگو درباره شناسایی و حل مشکلات و اقدامات انجام شده به صورت برنامه مدون و قابل پیگیری از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید است که امیدواریم این برنامه‌ها تحولی نوین در بسیج اساتید و خدمت به مردم ایجاد کند.
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته