دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 13:38
کردرستمی:

خرد جمعی باعث انجام وظیفه صحیح می‌شود

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: انجام صحیح هر یک از وظایف محوله به افراد، زمانی محقق می‌شود که از خرد جمعی بهره مند باشیم.
کد خبر : 60104

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سهراب کرد رستمی در سومین جلسه هم اندیشی با معاونان خود پذیرای جمع کثیری از کارکنان زحمتکش دانشگاه بود و سخن از توان پایداری، توسعه همه جانبه دانشگاه، همدلی و تدوین برنامه‌هایی برای جبران عقب ماندگی‌ها کرد.


وی گفت: بدون هیچگونه تشریفات معمول اداری پذیرای نظرات ارزنده همه همکاران گرامی بوده و باب انتقادات و پیشنهادات سازنده همواره باز است، زیرا انجام صحیح هر یک از وظایف محوله، زمانی محقق می‌شود که از خرد جمعی بهره مند باشیم. در این برهه از زمان، رای جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی، حسب بهره مندی از اسناد بالادستی (سند چشم‌انداز توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران) و نیز آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه، نیازمند عزمی عالمانه هستیم؛ چرا که هویدا ساختن ابعاد وجودی این تفکر مشارکتی در مدیریت دانشگاه، تنها از رهگذر هم‌اندیشی و استفاده از تضارب آرا و افکار میسرخواهد بود.


وی افزود: باید با دیدی وسیع‌تر به این باور دست یابیم که مدیریت دانشگاهی در شهری همچون لاهیجان مستلزم همدلی، وحدت رویه، انسجام و بهره‌مندی از تمامی استعدادهای بالقوه و بالفعل این مجموعه عظیم دانشگاهی است.


کردرستمی : باید با دیدی وسیع‌تر به این باور دست یابیم که مدیریت دانشگاهی در شهری همچون لاهیجان مستلزم همدلی، وحدت رویه، انسجام و بهره‌مندی از تمامی استعدادهای بالقوه و بالفعل این مجموعه عظیم دانشگاهی است

کرد رستمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برای نیل به موفقیت روزافزون و پایداری و پویایی و نیز رقابت در عرصه‌های بین‌المللی با استمداد از تجربه ادوار پیشین، علاوه بر همکاری و هماهنگی لازم بین معاونت‌های مختلف، نیازمند نظم و انضباط و تعامل سازنده بین مدیران و کارکنان و پرهیز از ورود به عرصه‌های تنش‌زا و نیز بهره‌گیری ازاطلاعات و دانش روز، نیروی انسانی مجرب، عاشق، خدوم و توانمند است.


وی افزود: امروز بخش عمده ای از موفقیت های کسب شده این واحد دانشگاهی در طول سه دهه فعالیت و حضور اثرگذار، حاصل زحمات کارکنان شایسته این واحد دانشگاهی است. اگر قرار است برای موفقیت دانشگاه و تحقق اهداف سازمانی حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاهی را ببریم، باید مدیران، استادان و کارکنانی داشته باشیم که با هوشمندی و نیز احساس مسئولیت، اهداف عالیه دانشگاه را جامه عمل بپوشانند.


کرد رستمی افزود: تمام تلاشم در این دوره از مسئولیت دانشگاهی بر این است که از افرادی که توان خود را صرف اعتلای دانشگاه می‌کنند به نحو شایسته ای استفاده شود و در این باره، توانمندی‌های فردی، حضور با کیفیت، تکریم ارباب رجوع و... از جمله مواردی است که بدان معتقد بوده و در شرایط فعلی با توجه به تدوین برنامه های راهبردی و نیز ظرفیت‌های موجود اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، سیاسی، علمی و بین المللی شهرستان لاهیجان، تمامی تلاش خود را در راستای برخورداری از دانشی پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ثروت ملی که باعث ارتقای زندگی اجتماعی نیزمی شود متمرکز کرده‌ایم.


در ادامه این نشست صمیمی هر یک از معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اداری مالی، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و عمرانی، درباره عملکرد حوزه معاونت خود مطالبی را بیان و به سوالات کارکنان معزز دانشگاه توضیحات مقتضی و مبسوط را ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته