دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1400 - 12:27
آصفری:

مسئله مسکن برای مردم آرزو شده است/ وجود ۷ میلیون مستأجر در کشور

نایب‌ رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: امروز مشکل جدی مردم مسکن است و ۷ میلیون مستأجر در کشور داریم که باید به نیاز آنها پاسخ دهیم.
کد خبر : 601016
گفتگو با محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی (بین خبر)



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در موافقت با کلیات طرح انتزاع بخش مسکن از راه و تشکیل وزارت حمل‌ونقل و وزارت شهرسازی و آمایش سرزمین، با تأکید بر اینکه این طرح هیچ‌گونه بار مالی ندارد، اظهار داشت: وقتی دو حوزه مختلف مسکن و راه در تمام شهرستان‌ها جدا شود، نیروها و منابع و تجهیزات آن‌ها مشخص است، بنابراین این طرح هیچ‌گونه بار مالی نخواهد داشت.


وی ادامه داد: امروز مشکل جدی مردم مسئله مسکن است، به‌طوری که ۷ میلیون نفر در کشورمان مستأجر هستند و بخش عمده حقوق خود را بابت اجاره مسکن می‌پردازند.


نایب‌ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: رئیس‌جمهور محترم نیز اعلام کرده است که باید سالانه یک‌ میلیون واحد مسکونی بسازیم؛ با کدام امکانات می‌خواهیم این میزان واحد مسکونی را احداث کنیم؟ با وزارتخانه‌ای که درگیر مشکلات راه‌ها و شبکه حمل‌ونقل ریلی و هوایی کشور است، این هدف محقق نمی‌شود.


آصفری تأکید کرد: اگر این تفکیک انجام نشود، هیچ پاسخی برای مستأجران و قشر ضعیف نخواهیم داشت.


وی با اشاره به بررسی طرح جوانی جمعیت در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از مواد این طرح تأمین مسکن برای زوج‌های جوان است؛ از زوج‌های جوان که بگذریم خیلی‌ها هستند که چندین سال است که ازدواج کرده‌اند اما یک خانه ۵۰ متری هم ندارند و ما باید به نیاز این اقشار پاسخگو باشیم.


نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در پایان مجدداً تأکید کرد: این طرح یک ریال هم‌ بار مالی ندارد و باید توجه کنیم که مسئله مسکن برای مردم آرزو شده و ما باید به فکر پاسخ به این نیاز جامعه باشیم.


انتهای پیام/۴۱۶۳



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته