دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1400 - 11:18
توانگر در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

میانگین نمرات دوره آموزشی جایگزین آزمون جامع شود//بماند//

نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار جایگزین کردن میانگین نمرات دوره آموزشی به جای آزمون جامع شد.
کد خبر : 601010
مجتبی توانگر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا،  مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار جایگزین کردن میانگین نمرات دوره آموزشی به‌جای آزمون جامع شد.


متن نامه توانگر به رئیس دانشگاه آزاد به شرح زیر است:


«جناب آقای دکتر طهرانچی


ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی 


با عرض سلام و احترام 


و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران فداکار ایشان


به استحضار می‌رساند، با توجه به اوج‌گیری بحران بیماری کرونا در این روزها و انتشار آمارهای نگران‌کننده از میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از آن و تصمیم‌گیری دانشگاه آزاد برای برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری (بخش کتبی)   تبعات گسترده و جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته و جرقه ایجاد بحرانی جدید در ابتلای دانشجویان دانشگاه‌ها به جهش‌های نو و خطرناک بیماری کرونا خواهد شد. این در حالی است که برخی دانشگاه‌های سراسری در مقطع دکتری با جایگزین نمودن میانگین نمرات به‌جای آزمون جامع اقدام به رفع این معضل نموده‌اند.


دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به لحاظ تلاش و ممارست در مطالعه و جدیت علمی کم از دانشجویان دولتی نبوده و چه‌بسا با مشکلات اقتصادی، خانوادگی و داشتن مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، تلاش مضاعف‌تری را نیز متحمل می‌شوند و اکثراً نیز، دارای معدل نمرات عالی می‌باشند.
لذا از جناب‌عالی تقاضا می‌شود، با جایگزین نمودن میانگین نمرات دوره آموزشی به‌جای آزمون جامع موافقت فرمایید.


چنانچه این امر، عملیاتی نبوده و به لحاظ قوانین و مقررات آزمون‌ها، قابلیت اجرا ندارد. حداقل با برگزاری آزمون جامع (در بخش کتبی)  به‌صورت مجازی موافقت فرمایید تا از میزان نگرانی و اضطراب دانشجویان دکتری نسبت به حفظ سلامت جان خود و خانواده‌هایشان کاسته شود 
این درخواست، کاملاً در چارچوب احترام کامل و مسالمت‌آمیز بوده و  صرفاً مطالبه‌ی مشترک دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کشوری است و به دور از هرگونه تنش یا تهییج افکار عمومی دانشجویان به دنبال کاهش دغدغه‌های جدی نسبت به مخاطرات مرگبار شرکت در آزمون حضوری جامع دکتری در وضعیت بحرانی کووید ۱۹ در کشور است».


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته