دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1393 - 09:34
رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد خبر داد

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن با عمان و اوگاندا

خبرگزاری آنا: دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان شرکت سهامی ذوب آهن دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در راستای اجرای بندهای موضوعات تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت سهامی ذوب آهن در جهت همکاری های علمی و پژوهشی برگزار شد.
کد خبر : 601

به گزارش خبرگزاری آنا، داوود ثمری، رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی درباره این نشست گفت: تفاهم های مربوط به تحصیل تعدادی از کارمندان ذوب آهن اصفهان در دانشگاه با شرکت ذوب آهن منعقد شده است و همچنین مطابق با این تفاهم نامه اعضای هیئت علمی رشته های مرتبط با ذوب آهن می تواند در شرکت ذوب آهن فرصت مطالعاتی خود را انجام دهد که به زودی فراخوانی برای تمامی واحدها در این زمینه ارسال می کنیم و البته شرکت ذوب آهن بنا بر این قرارداد تمامی امکانات اسکان و پذیرایی از اعضای هیئت علمی را فراهم خواهد کرد.


ثمری افزود: همچنین تعدادی پروژه تحقیقاتی از طریق کمیته های مشترک طرح می شود و در دانشگاه تعریف و سپس تبدیل به قرارداد می شود و تحقیقات آن هم با کمک نیروهای اجرایی شرکت ذوب آهن و دانشگاه انجام خواهد شد.


وی افزود: همچنین پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور مرتبط با رشته های مورد نیاز ذوب آهن آغاز شده است.


رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: اقدامات لازم در خصوص برگزاری کلاس های کارآموزی را هم انجام خواهیم داد و بر این اساس هر کارآموز دو استاد باید داشته باشد، استادی از طرف دانشگاه و استادی از طرف شرکت ذوب آهن.


در همین راستا پیش بینی دوره هایی را هم برای افزایش بینش کارگران تدارک دیده ایم.


همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ذوب آهن با کشور اوگاندا و عمان


وی افزود: همچنین درس های فنی مربوط به حوزه ذوب آهن را با حضور بخش صنعت بازنگری می کنیم و سعی خواهیم کرد اساتید رشته های مربوط را که به زبان های انگلیسی و عربی را تسلط دارند را شناسایی کنیم.


ثمری در پایان گفت: در توافقی که حاصل شد به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای اوگاندا و عمان نیز می تواند با شرکت ذوب آهن همکاری های مشترکی داشته باشد.


لازم به ذکر است که این جلسه اولین کارگروه مشترک با حضور مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.


همچنین پس از این جلسه واشقانی فراهانی با یک شرکت دانش بنیان وابسته به واحد اصفهان در ارتباط با بحث های فن بازار دیدار و گفتگو کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته