دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1400 - 03:03

حل مشکل ایران و عربستان از یمن شروع می‌شود

مدیر دفتر شبکه العربی در تهران شروع حل مشکلات میان ایران و عربستان را یمن دانست و گفت: جنگی که بر مردم یمن تحمیل شده منشا اصلی اختلافات ایران و عربستان است و متوقف کردن جنگ در یمن می‌تواند نشانه خوبی از طرف عربستان برای ایران باشد.
کد خبر : 600593
حازم کلاس



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حازم کلاس، مدیر دفتر شبکه العربی در تهران یکی از موضوعات در سطح بین الملل را روابط ایران با کشورهای منطقه دانست و گفت: با آمدن دولت جدید در ایران شاهد هستیم موضوع روابط با کشورهای دیگر مورد توجه دولت آقای رئیسی قرار گرفته است.


وی با تصریح بر اینکه ارتباط با کشورهای منطقه با تغییر دولت، بیش از گذشته در اولویت‌های سیاست خارجی ایران لحاظ می‌شود، عنوان کرد: رئیس جمهور ایران بر روابط با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید دارد.


مدیر دفتر شبکه العربی در تهران با اشاره به انجام مذاکراتی میان ایران و عربستان با وساطت عراق بیان کرد: این مذاکرات به دور از رسانه‌ها انجام شده است و طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، این مذاکرات زیر نظر شورایعالی امنیت ملی ایران در حال جریان است.


وی افزود: مذاکرات میان ایران و عربستان بعد از سه دوره در بغداد به مسقط منتقل شده است و این مذاکرات همچنان در جریان است. خیلی از کشورهای منطقه از جمله عمان، عراق و قطر علاقه دارند از طریق گفتگو، تسهیل کننده رفع مشکلات میان ایران و عربستان باشند.


حازم کلاس شروع حل مشکلات موجود میان ایران و عربستان را یمن دانست و اظهار کرد: اختلاف دیدگاه‌های زیادی بین ایران و عربستان است اما جنگی که بر مردم یمن تحمیل شده است منشا اصلی اختلافات ایران و عربستان است و متوقف کردن جنگ در یمن می‌تواند نشانه خوبی از طرف عربستان برای ایران باشد.


مدیر دفتر شبکه العربی در عین حال از وجود موضوعات مختلف میان ایران و عربستان برای بحث و گفتگو خبر داد و تصریح کرد: دو طرف می‌توانند با نزدیک کردن دیدگاه‌ها، مشکلات و اختلافات خود را حل کنند که از این جمله می‌توان به اوضاع لبنان، سوریه و عراق اشاره کرد.


وی سفر فوآد حسین، وزیر عراق، به ایران جهت دعوت از رئیس جمهور برای شرکت در کنفرانس کشورهای همسایه عراق را گامی مثبت برای گفتگو میان ایران و عربستان در حاشیه این اجلاس دانست و گفت: در این کنفرانس از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دعوت به عمل آمده است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته