دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال:

اصناف صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند/ پلمپ واحد صنفی حکم اعدام آن است/ سایه جناح‌های سیاسی در فعالیت‌های اقتصادی

مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال درباره معضلات کسب‌و‌کار در ایران گفت: اصناف صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند زیرا موانع کسب‌و‌کار بیش از تسهیلاتی است که دولت می‌تواند برای آنها درنظر بگیرد.
کد خبر : 60050

عباس پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در وضعیت کنونی صنعت بار اشتغال بر دوش اصناف کشور است، افزود: متاسفانه تنها قشری که هیچ وقت مورد توجه قرار نگرفته اصناف است.


وی ضمن تاکید بر اینکه پلمپ یک واحد صنفی حکم اعدام آن را دارد، اظهار کرد: این پلمپ در حالی است که در کلانشهرها اجاره مغازه‌های بزرگ در برخی از مناطق میان 50 تا 200 میلیون تومان است و این پلمپ ضربه ای بزرگ به آن واحد صنفی وارد می کند.


پازوکی عنوان کرد: در هر واحد صنفی حداقل 18 نفر مشغول به کار هستند و اجاره سنگینی نیز باید پرداخت شود و ابتدای هر سال نیز اداره مالیات برای دریافت طلب خود وارد عمل می‌شود. همچنین پای شهرداری برای دریافت عوارض و پول تابلو به میان می‌آید که همگی اصناف را در تنگنا قرار داده‌اند.


وی تصریح کرد: یکی از معضلات ما این است که بر عکس صنعتگران و کارگران که در مجلس حزب و گروه داشته و نماینده معرفی می‌کنند، در نهادهای قانونی هیچ تریبونی نداریم.


این فعال صنفی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بدون وجود امکان دفاع از سوی ما می‌توانند قانون وضع کنند، تاکید کرد: به دلیل نداشتن نماینده در این فضا نمایندگان مجلس به راحتی درباره مالیات، عوارض و هر موضوعی که مربوط به اصناف است، قانون تصویب می‌کنند و هیچ نظر مشورتی از اصناف گرفته نمی‌شود.


وی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه اصناف مانع تراشی زیاد است، اظهار کرد: با این وضعیت به نظر می‌رسد که اصناف هم به سرنوشت صنعتگران و کارگران بیکار دچار شوند.


پازوکی با بیان اینکه وضعیت شغلی و رکود کشور روز به روز بحرانی‌تر می‌شود، افزود: برای رفع این موانع مهم‌ترین اتفاق این است که دولت و مجلس شورای اسلامی باید در حوزه قانون نظام صنفی شروع به رفع موانع واقعی کسب‌و‌کار کنند.


وی ادامه داد: در این حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف متولی صدور مجوز و پروانه کسب هستند و یک نفر پس از طی مراحلی پروانه کسب می‌گیرد اما اماکن این اختیار را دارد که همه مجوزهای آن را نادیده گرفته و واحد صنفی را پلمپ کند.


مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال با بیان اینکه اکنون هر فردی مستقلاً و بدون مشورت با نهادهای دیگر برای اصناف تصمیم‌گیری می‌کند، اظهار کرد: در این میان اصناف نمی‌دانند باید چه کاری باید انجام دهند.


وی به تاثیر جناح‌بندی‌های سیاسی بر فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: سایه جناح‌های سیاسی، درگیری‌ها و رقابت‌هایشان در همه حوزه‌ها وجود دارد.


پازوکی ادامه داد: تقابل دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در حوزه صنفی باعث می‌شود که اصناف از پا دربیایند.


وی با بیان اینکه با تعویض دولت تمام برنامه‌ها عوض می‌شود، عنوان کرد: نبودن خطوط قرمز در حوزه‌های صنفی و اقتصادی برای به خطر نیافتادن منافع ملی منجر به آسیب کشور می‌شود.


پازوکی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک فعال صنفی و اقتصادی اگر مانعی برای فعالیت نباشد، تعهد می‌کنم طی دو سال حدود پنج هزار شغل ایجاد کنم.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلمپ کسب و کار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته