دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 10:17

پذیرش و چاپ سه مقاله عضو هیات علمی واحدکنگاور

سه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی واحدکنگاور در مجلات معتبر پذیرش و چاپ شد.
کد خبر : 60048

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دو مقاله ISI با عنوان دگردیسی عشق در سبک فکری شاملو و سبک فکری اشعار شیرکو بی‌کس از شاعران معاصر کردستان عراق و یک مقاله علمی پژوهشی با عنوان انعکاس اوضاع اجتماعی در اشعار شیرکو بی‌کس پیمان تباری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی واحد کنگاور با همکاری دکتر سید احمدپارسا استاد دانشگاه کردستان و دکتر محمدعلی گذشتی دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پذیرش و چاپ شد.


تباری در مقاله دگردیسی عشق درسبک فکری شاملو که در مجله IGRLS از سری مجلات ISI چاپ شده است آورده است: یکی از راه‌های شناخت ذهن و زبان یک شاعر و درک بهتر شگردهای او بررسی آثار اوست.سبک شناسی آثار یک شاعراز نظر فکری یکی از زمینه هایی است که جهان بینی و نگرش او را دربر می گیردو این خود یکی از عوامل پدید آمدن سبک فردی است.شناخت بهتر دگردیسی در سبک فکری و نگرش شاملو به مساله عشق و درنتیجه شناخت بهتر سرود های او از اهداف پژوهش بوده است.


تباری در مقاله دیگر خود با عنوان سبک فکری اشعار شیرکو بی‌کس از شاعران معاصر کردستان عراق که در مجله IGRLS از سری مجلات ISI چاپ شده است بیان می‌دارد: شیرکو بی کس از شاعران پیشگام معاصر کردستان عراق، برنده ی جایزه ادبی توخولوسکی سوئد است. وی توانست لقب همشهری از سوی بزرگترین انجمن مدنی فلورانس ایتالیا را نیز به خود اختصاص دهد. سبک فکری وی حول سه محور انسان گرایی، آزادی و عشق می‌شود. به عبارت دیگر دغدغه های اصلی او در همین موارد خلاصه می شود.


همچنین پیمان تباری در مقاله انعکاس اوضاع اجتماعی در اشعار شیرکو بی‌کس که در فصلنامه علمی و پژوهشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاداسلامی واحد سنندج پذیرش و چاپ شده است آورده است: شناساندن بهتر این سراینده توانمند به غیرکردزبانان، شناخت بهتر شگردهای ادبی در بیان یکی از موضوعات محوری شعر او (آزادی)، شناخت بهتر سروده های یک شاعر معاصر از اهداف پژوهش بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته