دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تمامی عواید حاصل از رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی به هنرمندان بیمار تئاتر اهدا شد

با برگزاری رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی که از 26 مردادماه تا 2 شهریورماه در راستای حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به طول انجامید، 10 هنرمند بیمار تئاتر مورد درمان قرار گرفتند.
کد خبر : 60041

روح‌الله جعفری که کارگردانی این جلسات نمایشنامه‌خوانی را برعهده داشته است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «با کمک‌های مردمی در جلسات نمایشنامه‌خوانی و همچنین حمایت‌های خیران، 30 میلیون تومان جمع‌آوری شد که تمام این عواید بر اساس لیستی که از سوی خانه تئاتر ارائه شده بود به 10 تن از هنرمندان که با بیماری‌های سختی چون سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند، اهدا شد. »


وی اظهار کرد: «عواید بدست آمده این حرکت خیریه، از بلیت‌فروشی جلسات نمایشنامه‌خوانی، فروش 7 پوستر نمایشنامه‌خوانی که توسط یاسین محمدی طراحی شده بود و فروش فایل‌های صوتی این جلسات از سوی یکی از علاقه‌مندان به این آثار نمایشی بدست آمده است.»


جعفری تاکید کرد: «در اختصاص این کمک هزینه درمانی به هنرمندان بیمار سعی شده است افرادی که شرایط نامناسب‌تری برای درمان بیماری دارند مورد توجه قرار گیرند. تعدادی از این افراد، هنرمندان شهرستانی بودند که گویا هیچ نهادی به فکر حمایت از آنان نبوده و نیست.»


این هنرمند و مدرس تئاتر در خصوص فعالیت‌های گروه تئاتر گیتی تشریح کرد:‌ «با برنامه‌ریزی‌هایی که این گروه انجام داده در آینده نزدیک اقدامات مشابهی چون اجراخوانی برای هنرمندان بیمار را ادامه خواهیم داد. این گروه تصمیم دارد برای پروژه بعدی 7 متن ایرانی را اجراخوانی کند. ما در حال حاضر به دنبال سالن مناسب برای برگزاری این جلسات اجراخوانی هستیم.»


روح الله جعفری به عنوان یکی از هنرمندان فعال در حوزه تئاتر معتقد است اگر هر فرد در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند به فکر هم‌نوعان خود باشد، شاهد رشد و گسترش چنین حرکت‌های خیرانه در جامعه خواهیم بود و با پرداختن به چنین حرکت‌هایی بدون شک حال همه ما بهتر خواهد شد.


وی در پایان تاکید کرد: «این یک وظیفه انسانی است که باید در دستور کار همه افراد جامعه قرار گیرد.»


7 نمایشنامه «آنتیگونه»، «مکبث»، «باغ آلبالو»، «عروسی خون»، «شازده کوچولو»، «عنکبوتی در زخم» و «آخرین گودو» از 26 مردادماه تا 2 شهریورماه خوانده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته