دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 09:53

کاهش آهنگ تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور راضی کشور متوسط تغییر کاربری اراضی کشاورزی در 5 دهه اخیر را سالانه 20 هزار هکتار اعلام کرد.
کد خبر : 6004

قباد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در چند سال گذشته با کاهش 50 درصدی همراه بوده‌ است، گفت: از ابتدای سال 85 تاکنون تغییر کاربری اراضی کشاورزی کاهش محسوسی داشته به طوری که از 20 هزار هکتار به 10 هزار هکتار در سال رسیده است.


وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تغییر کاربری 6 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌ است که این میزان در مقایسه با متوسط سالیانه، 3 هزار و 500 هکتار کاهش داشته است.


افشار تصریح کرد: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی از جمله استقرار نیروهای یگان حفاظت، هماهنگی با سایر نهادها مانند وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، تشکیل ستادهای پیشگیری ساخت‌وساز به ریاست استانداران نقش مهمی در کاهش تغییر کاربری اراضی داشته‌اند. همچنین اقدامات دستگاه قضایی و ریاست قوه قضائیه، تاکیدات مکرر رئیس‌جمهوری و مقام معظم رهبری برای صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها نیز در این راستا تاثیرگذار بوده‌ است.


رئیس سازمان امور راضی کشور با تاکید بر اینکه نمی‌توان تغییر کاربری اراضی را به صفر رساند، ادامه داد: با توجه به اینکه امکان کاهش تغییر کاربری اراضی تا 90 درصد هم وجود دارد، بنابراین امیدواریم بتوانیم حداقل تا پایان سال آینده تغییر کابری‌ها را تا 50 درصد دیگر کاهش دهیم و نهایتا پس از یک برنامه 4 ساله این امر را مدیریت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته