دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1400 - 07:44
قاضی مغربی در گفت‌وگو با آنا:

افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منصفانه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهش فشار به مردم، اقدام به افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان کرده و این افزایش منصفانه است.
کد خبر : 600385
قاضی مغربی

سعید قاضی مغربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، افزایش ۲۵ درصدی شهریه را عددی منصفانه دانست، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کاهش فشار به مردم، اقدام به افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان کرده و این در حالی است که بر اساس واقعیت‌های موجود در جامعه اعم از تورم و گرانی، باید افزایش در شهریه‌ها بیش از این مبلغ صورت می‌گرفت از این‌رو این دانشگاه، خدمت بزرگی به دانشجویان کرده است.


وی ادامه داد: پرداخت شهریه در سیستم خصوصی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، صرف هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری می‌شود و با توجه به اینکه این دانشگاه بودجه دولتی ندارد و فقط با هزینه مردمی اداره می‌شود، این افزایش متعارف است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به اینکه در آموزش مجازی، کاهش هزینه به‌صورت جدی نداشتیم، افزود: شهریه دانشجو مبنای پرداخت حقوق پرسنل و اساتید است و چه دانشجو حضور یابد و چه حضور نیابد، حقوق استاد بایستی پرداخت شود و به واسطه حضور کارکنان و مدیران و استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش و هزینه‌های جاری مانند آب و برق و گاز و تلفن وابسته به پرداخت شهریه از سوی دانشجو است.


قاضی مغربی در پاسخ به مقایسه میزان هزینه‌ها در آموزش مجازی و حضوری، اظهار کرد: میزان مصرف دیتا و اینترنت نسبت به قبل افزایش داشته است، چراکه آموزش‌ها بر بستر اینترنت انجام می‌شود، هزینه‌ها در مقایسه با آموزش حضوری از این بابت افزایش چند برابری یافته است.


وی با اشاره به اینکه در سیستم حضوری مبلغی که از سوی دانشگاه پرداخت می‌شود مبلغی ناچیز مثل هزینه برای تهیه ماژیک است و هزینه دیگری انجام نمی‌شود، گفت: در سیستم مجازی نیاز به پهنای باند بالا داریم، چراکه صوت، تصویر و فیلم انتقال می‌دهیم بنابراین به حجم زیادی از دیتا و پهنای باند نیاز داریم. همچنین لازم است که زیرساخت‌های مناسب نظیر سرورهای قدرتمند تأمین شود برای این کار بودجه زیادی نیاز است که همگی این هزینه‌ها از شهریه دانشجو فراهم می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته