دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جیبوتی کجایی؟ دقیقا کجایی؟

پس از آن که عربستان سعودی تمام روابط خود را با ایران قطع کرد، کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی را هم تحت فشار گذاشت تا در روابط دیپلماتیک با ایران تجدیدنظر کنند و سفیر خود را به کشورهایشان فرابخوانند.
کد خبر : 60030

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، بحرین، امارات متحده عربی، سودان و... از جمله این کشورها هستند. اما در این میان بیانیه شدیداللحن «جیبوتی»، کشور کوچکی واقع در شاخ آفریقا با جمعیت هشتصد هزار نفر علیه ایران و قطع روابط دیپلماتیکش با کشورمان، واکنش های طنزآمیز بسیاری از ایرانی ها را در فضای حقیقی و مجازی به دنبال داشت که مرور آن، خالی از لطف نیست.


اولین و شاید شیرین ترین واکنش، متعلق به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان بود که در پیامی به یکی از دوستانش که در اینستاگرام منتشر شد، نوشت: «وزارت خارجه کشورمان به دیپلمات‌های جیبوتی، 24 ساعت فرصت داد تا کشور خود را روی نقشه پیدا کنند!»

محمد باقر نوبخت هم در نشست هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه، در واکنش به قطع رابطه دیپلماتیک جیبوتی با ایران به طنز گفت: «ایران درباره قطع رابطه با عربستان هیچ نگرانی ندارد، حتی اگر کشور بزرگ جیبوتی درکنارش باشد.»


در ادامه، کاربران فارسی زبان توئیتر هم سنگ تمام گذاشتند:

یکی از مزایای قطع روابط دیپلماتیک با ایران اینه که بالاخره ما اسم این کشورها رو یه بار در عمرمون می شنویم!

بفرمایید برید. در رو هم پشت سرتون ببندید بی زحمت، سوز نیاد!

می گن جیبوتی شبا که دریا مد میشه، میره زیر آب. صبح که جزر میشه در میاد. مردمش دو زیستن. حالا واسه ما قطع رابطه کن شدن!

الان صاحاب جیبوتی اسم کشورش رو سرچ می‌کنه، تو هر خبرگزاری بود، اسکرین شات می گیره تا بعدها به نوه هاش نشون بده بگه ما هم بالاخره تو مناسبات بین‌المللی تاثیرگذار بودیم!

می گن یه بار جیبوتی گیر می کنه به لنگر یکی از نفتکش‌های ایران، وقتی یه دور دورِ دریای سیاه می زنه، تازه متوجه می شن و برش می گردونن سرجاش!

مرور پیام های تلگرامی خنده دار کاربران فارسی زبان هم بامزه است:

از سایر کشورهای ذره ای خواهشمندیم هرچه زودتر لفت بدن، گروه خلوت شه... مرسی!

فکر کنم سفارت جیبوتی از این چادر مسافرتیاست. الان به صورت دایره ای جمعش کردن، زدن پس کولشون دارن می رن که برن!

به نظرم کشور جیبوتی با 800 هزار نفر جمعیت نباید با کل کشور ما قطع رابطه می کرد. نهایتا باید با قرچک و ورامین کات می کرد!

من شخصا حاضرم برای از سرگیری روابط با جیبوتی اقدام کنم. فقط به من نشونش بدین!

جمعیت جیبوتی از اعضای گروه گیزمیز هم کمتره!

حیف شد تعطیلات می خواستیم بریم جیبوتی صفا سیتی حالا ویزا نمیدن!!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته