دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 09:40

رهبر «جیش‌العدل» در پاکستان دستگیر شد

منابع پاکستانی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور، رهبر یکی از گروه‌های تروریستی را در جنوب‌غربی پاکستان در حالی دستگیر کردند که سوار بر اتوبوسی در حال حرکت به منطقه‌ای مرزی بود.
کد خبر : 6003

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «رویترز»، منابع پاکستانی گفتند: فرد دستگیر شده «سلام ریگی» رهبر گروه تروریستی «جیش‌العدل» است که در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان ایران فعالیت می‌کند.


براساس این گزارش، تاکنون درباره اینکه آیا پاکستان «سلام ریگی» را تحویل مقام‌های ایران می‌دهد یا خیر خبری منتشر نشده است.


همچنین مقامی امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: نیروهای امنیتی پس از دریافت اطلاعاتی از تحرکات ریگی، وی را دستگیر کردند. آنها جلوی اتوبوسی را که در ۵۰ کیلومتری منطقه «کویته» حرکت می‌کرد، گرفتند و وی را که سوار بر این خودرو بود،دستگیر کردند.


منبع امنیتی دیگری خبر دستگیری «ریگی» را تایید کرد و افزود: وی هیچ مقاومتی در برابر نیروهای امنیتی از خود نشان نداد.


«ریگی» به دست داشتن در انفجارهایی در ایران و پاکستان و همچنین اعزام جنگجویانی به عراق و سوریه متهم شده است. وی پسر عموی «عبدالمالک ریگی» رهبر سابق گروه تروریستی «جند الله» است که در سال ۲۰۱۰ در زندان اوین اعدام شد.


گروه تروریستی «جیش‌العدل» سال گذشته ۵ سرباز مرزبانی جمهوری اسلامی ایران را ربود. این گروه پس از مدتی مدعی شد که در اعتراض به اعدام یکی از فعالان اهل‌سنت سیستان و بلوچستان، یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده است. سرانجام، ۴ سرباز دیگر ایرانی با وساطت مقام‌های مذهبی و منطقه‌ای آزاد شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته