دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی، معاونان پژوهشی و اعضای کمیته ساهای استان اصفهان

ایرانبخش: فعالیت در آزمایشگاه‌ها باید به ارزش تبدیل شود/ ۱۶ گروه تخصصی در «سا‌ها» امور را بررسی می‌کنند

مدیر کل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که کارکردن در آزمایشگاه‌ها باید به ارزش تبدیل شود.
کد خبر : 60016

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا ایرانبخش در جمع رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی، معاونان پژوهش و فناوری و اعضای کمیته ساهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در واحد خمینی‌شهر برگزار شد، گفت: هدف از راه‌اندازی سا‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای کیفیت پژوهش است و در این مجموعه به روی همه محققان، پژوهشگران و به طور کلی جامعه علمی کشور باز است.


وی با توجه به یکپارچه سازی آزمایشگاه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طی توافقات به عمل آمده، آزمایشگاه توانا که آزمایشگاه راهبردی در دولت و ریاست جمهوری است و بیش از یک دهه تجربه موفق دارد با سا‌ها لینک می‌شود و دانشگاه‌های دولتی و آزاد در کنار هم خواهند بود. این سامانه آزمایشگاهی به دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد و در این راستا یکی از آرزوهای من در دانشگاه آزاد اسلامی تحقق یافته است.


ایرانبخش: با راه‌اندازی سا‌ها در یک سال گذشته و وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته و فوق پیشرفته خدمات خوبی به جامعه علمی کشور ارائه شده و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این راستا پیشتاز و مهارت محور بوده است

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با راه‌اندازی این سامانه آزمایشگاهی توانمند و عدالت محور با بیش از ۱۰ هزار آزمایشگاه و ۱۳۸ هزار دستگاه و تجهیزات گامی مهم در ارتقاء کیفیت پژوهش و برخورداری دانشگاه‌ها از امکانات یکسان و همسو خواهد بود.


ایرانبخش خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سا‌ها در یک سال گذشته و وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته و فوق پیشرفته خدمات خوبی به جامعه علمی کشور ارائه شده و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این راستا پیشتاز و مهارت محور بوده است.


وی با بیان اینکه امکانات، نگاه جدید و تعصب در امور کار‌ها را به خوبی پیش می‌برد، اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت محوری در سا‌ها همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استادان و محققان به شبکه متصل خواهند شد و از آن بهره کافی را می‌برند؛ تاکنون جلسات تبیین‌گری در امور در ۲۲ استان کشور تشکیل شده و در صدد هستیم اطلاعات مورد نیاز به‌زودی و به‌طور کامل جمع‌آوری شود.


ایرانبخش گفت: دکتر میرزاده ریاست دانشگاه تأکید فراوانی در تحقق اهداف سا‌ها به‌منظور هم‌افزایی استانی و هم‌پوشانی بین واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دارند و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است و سا‌ها با تدوین برنامه‌ها خلأهای موجود را پرکرده و جلوی خریدهای تکراری و غیرضروری را گرفته است.


مدیر کل توسعه و پشتیبانی شبکه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ۱۶ گروه تخصصی در سا‌ها امور را بررسی می‌کنند و علاوه بر امانت داری با جلوگیری از هدررفتن منابع بر کیفیت پژوهشی و درآمدزایی در دانشگاه فعالیت می‌کنند؛ استان‌ها برای تحقق اولویت‌ها در سا‌ها باید جلسات منظم برگزار کنند و در تکمیل اطلاعات جامع آماری و استانداردسازی ۱۷۲۵، چاپ و انتشار کتب و تدوین برنامه‌های درسی، مسئولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.



به گزارش آنا، دکتر احمدعلی فروغی دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در بسیاری از فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی پیشتاز است و در چشم انداز ۲ ساله سا‌ها نیز اقدامات خوبی به عمل آورده و این فعالیت‌ها تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد داشت.


دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر هم در جمع مدعوین سا‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های چشمگیری داشته و با بیش از ۱۰۰ کارگاه و آزمایشگاه پیشرفته فنی و مهندسی تاکنون بیشترین خدمات را در بخش سا‌ها در استان اصفهان داشته است.


وی افزود: ساخت موتور سیکلت تکتاز با قابلیت‌های منحصر به فرد و کسب رتبه بر‌تر در مسابقات دانشجویی کشور از جدید‌ترین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته