دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1394 - 11:28
مهدی زارع درگفتگو با آنا مطرح کرد:

زمین‌های هبه شده یک خیر به دانشگاه آزاد اسلامی آباده بعد از 23 سال برگردانده شد/ تحقق 15درصدی بودجه غیرشهریه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده از بازگرداندن املاک متعلق به این دانشگاه -که از سوی یک خیر هبه شده بود- بعد از 23 سال خبر داد.
کد خبر : 60005

دکتر مهدی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره این مطلب اظهار کرد: حکم بازگرداندن این املاک و مستغلات از دادگاه گرفته شده و دادگاه، دانشگاه آزاد اسلامی آباده را محق گرفتن این املاک و مستغلات دانسته که در حال پیگیری زیر نظر مشاور امور حقوقی سازمان مرکزی و استان هستیم تا نتیجه نهایی وصول شود.


سرپرست واحد آباده اظهار کرد: با اینکه این واحد 50 هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی است اما در این سال‌ها تمامی امکانات و حتی پروژه های عمرانی آن تکمیل شده است و مهندس هاشمی در سفر خود به استان، این واحد دانشگاهی را جزو 6 دانشگاه برتری عنوان کرد که توانسته سند املاکش را قطعی کند و در این زمینه هم لوح قدردانی به این واحد اهدا شد.


زارع با بیان اینکه 15 رشته کارشناسی ارشد و کارشناسی برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان واحد آباده را بیش از 2100 نفر عنوان و اظهار کرد: این واحد 214 دانشجو در مقطع کاردانی، 1729 نفر در مقطع کارشناسی و 224 نفر در مقطع ارشد دارد. واحد آباده اکنون دارای 45 عضو هیأت علمی بوده و تعداد 47 کارمند دارد. این واحد مهر آینده در رشته‌های دکتری زبان‌شناسی همگانی و تاریخ ایران قبل از اسلام دانشجو می‌پذیرد.



وی درباره تحقق بودجه غیرشهریه در این دانشگاه که در سال جاری 16 درصد در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: در مجموع 2 سال گذشته که 12 و 16 درصد تعیین شده بود، این واحد موفق شده است حدود 15 درصد از بودجه غیرشهریه را محقق کند.


زارع با توجه به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان به آنا گفت: یک سری تحقیقات اولیه صورت گرفته و مکان‌هایی برای مرکز رشد معرفی شده است؛ همچنین در این راستا 8 طرح اقتصادی « 5 طرح درون‌دانشگاهی و 3 طرح برون‌دانشگاهی» با همکاری شورای شهر و شهرداری از سوی هیات علمی دانشگاه واحد آباده انجام گرفته است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده افزود: با مجوزی که از طرف سازمان مرکزی گرفته‌ایم، خوابگاه دانشجویان را به دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اجاره داده‌ایم؛ در سال‌های اخیر، 2 هکتار زمین زراعی که در آن گندم کشت می‌شد، تبدیل به کشت انگور شد. از 24 هکتار زمین زراعی موجود به دلیل کمبود آب، فقط می‌توانیم از دو هکتار آن استفاده کنیم.


به گفته زارع، چاپ دو کتاب و پیگیری تدفین شهیدان گمنام از جمله فعالیت‌های فرهنگی واحد آباده است.



گفت‌وگو: مریم حضرتی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته