دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 15:40
امام جمعه موقت اصفهان در واحد اردستان:

گسترش کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با جدیت دنبال می‌شود

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از توسعه و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان خبر داد.
کد خبر : 59973

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در یکصد و بیست و پنجمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونان فرهنگی دانشجویی و روسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحد اردستان، با توجه به نقش موثر متولیان فرهنگی از جمله معاونان و روسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی در حیطه مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمن، اظهار کرد: امروزه وظیفه بسیار خطیر و حساس بخش فرهنگی دانشگاه‌ها مبارزه با نفوذ و اشاعه تبلیغات سوء بیگانگان به لحاظ ایستایی دانشجویان وعدم تزلزل آنهاست. اگر می‌بینیم هنوز هم بعضی‌ها سنگ دشمن به سینه می‌زنند، حامی ترور‌های جسمی و شخصیتی بزرگان هستند، گا‌هی به فتنه ننگین ۸۸دامن می‌زنند و القای تفکرات می‌کنند و مثلا می‌گویند فلان کس که در جریان فتنه بوده باید آزاد شود اینها همه نشان از شگرد محسوس دشمن است، بنابراین اینگونه مسائل مسئولیت ما را وزین‌تر و واکنش ما را شدید می‌کند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تاسی به بیانات اخیر نماینده ولی فقیه در استان درباره سلایق و عقاید موجود در جامعه از جمله احزاب و گروه‌های سیاسی تکلیف و راهکار ما را اهتمام به ارزش‌ها و دفاع از مبانی اسلامی دانست.


امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند متعال رسالت امر به معروف و نهی از منکر را به عهده ما انسان‌ها گذاشته چه آنهایی که در لباس روحانیت خدمت می‌کنند و چه آنهایی که در مشاغل و امورات فرهنگی فعالیت می‌کنند در روایات بیان شده اگر ظلمی واقع شود و ظالمی مسلط شد افرادبه سه گروه تقسیم می‌شوند کسانی که با ظالم نیستند و دلشان با خداست، کسانی که دلشان با ظالم نیست ولی زبانشان موافق است و دسته سوم کسانی که با قلبشان و زبانشان و عملشان در راستای امر به معروف و نهی ازمنکر از اسلام دفاع می‌کنند. بنابراین ارزش واجبات و تکالیف و عبادات در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در مقابل اقیانوس‌هاست.


او افزود: حسب بیانات خردمندانه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کرسی‌های آزاداندیشی. این نهاد در توسعه و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی عزم جدی دارد و پذیرای بیان نکته نظر، ابهامات و شبهات دانشجویان در همه ابعاد است.


میردامادی: اکنون زمان توقف نیست امروزه زمان تلاش است چراکه دشمن با تمام قدرت به میدان آمده برای تحریف اندیشه‌های جوانان، خانواده‌ها و دانشگاهیان. بنده خرسندم که بسیاری از روحانیون به معاونت فرهنگی انتصات یافتند امیدواریم انشاءالله دینشان را به اسلام اداء کنندو راهشان راه خداباشد (ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم) از هر گروه و حزبی که هستید در محیط دانشگاه جوانان و دانشجویان این مرز و بوم را به خدا دعوت کنید

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان با ارج نهادن بر تاثیر و تحقق گفتار یک معلم و استاد به نقل قول از آیت الله مکارم ادامه داد: من در دبیرستان شیراز تحصیل می‌کردم. گاهی ملاحضه می‌کردم معلم درس فیزیک در لابلای تدریس گوشه‌هایی از ارزش‌های اسلامی را می گنجاند سخنان این معلم چنان مرا مجذوب و شیفته کرد که پس از گرفتن دیپلم راهی حوزه علمیه شدم.


وی به تلاش مستمر بخش فرهنگی تاکید کرد و گفت: اکنون زمان توقف نیست امروزه زمان تلاش است چراکه دشمن با تمام قدرت به میدان آمده برای تحریف اندیشه‌های جوانان، خانواده‌ها و دانشگاهیان. بنده خرسندم که بسیاری از روحانیون به معاونت فرهنگی انتصات یافتند امیدواریم انشاءالله دینشان را به اسلام اداء کنندو راهشان راه خداباشد (ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم) از هر گروه و حزبی که هستید در محیط دانشگاه جوانان و دانشجویان این مرز و بوم را به خدا دعوت کنید. دسیسه‌های دشمن را بدان‌ها بشناسانید. از راهبرد انحرافی دشمن بهراسانید و به منویات روشن اسلام نوید و بشارت دهید. انشاءالله خداوند به همه شما توفیق دهد.


سپس محمد آذین دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به بیان برخی مولفه‌ها و عنوان مهم هم‌اندیشی نخبگان دانشگاه با همکاری نهاد رهبری از جمله نشست‌های تخصصی، برنامه ضیافت اندیشه، کارگاه‌های معرفت افزایی، مبحث تحول و گروه بندی دروس معارف اسلامی و راهکارهای مدون آن، بحث تنویر افکار عمومی و روش‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی با همیاری استادان و ارتقاء مقاطع علمی آنان پرداخت.


در مقطع دیگری از این اجلاس و سخنرانی از سوی اعضای نهاد به بحث و تبادل نظر حضار اختصاص یافته و در پایان با حضور در جوار گلزار شهدای گمنام و با قرائت فاتحه‌ای با آرمانهای والای این شهیدان تجدید میثاق شد.


جلیل عمادی رئیس واحد اردستان هم به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته اخیر واحد از جمله افزایش و ارتقای رشته‌های تحصیلی کار‌شناسی ارشد و دکترا، ارائه مقالات علمی در کنفرانس‌های بین المللی از سوی اعضای هیات علمی، ارائه مقالات علمی و پژوهشی، زمینه سازی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش محور، برگزاری سخنرانی‌های علمی و ارائه پایان نامه ما و تالیف کتب و تاسیس مدرسه سما و...... پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته