دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1400 - 00:54
الکاظمی:

انتخابات پارلمانی عراق ۱۸ مهر ماه برگزار می‌شود

نخست‌وزیر عراق پس از برگزاری نشست با فراکسیون‌های سیاسی این کشور گفت که انتخابات در همان موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.
کد خبر : 599523
مصطفی الکاظمی



به گزارش گروه خبرگزاری آنا، فراکسیون‌های سیاسی عراق با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور نشستی برگزار کردند.


محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و کمیساریای انتخابات عراق و هیأت سازمان ملل در این نشست حضور داشتند و در پایان آن، بیانیه رسمی صادر شد.


خبرگزاری رسمی عراق (واع) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، کمیساریای انتخابات شرح مفصلی درباره آمادگی‌های فنی و توانایی برای برگزاری انتخابات در زمان معین آن ارائه کرد.


بر اساس این بیانیه، قرار شد انتخابات در همان موعد مقرر خود یعنی ۱۸ مهر سال جاری برگزار شود.


الکاظمی هم گفت که دولت عراق، به برگزاری انتخابات در همان زمان مقرر پایبند بوده و قادر است فضای مناسب را برای این مسئله فراهم کند.


در این بیانیه آمده است، الکاظمی و طیف‌های سیاسی عراق بار دیگر از فراکسیون‌هایی که انتخابات را تحریم کرده‌اند، درخواست کرد که از تصمیم خود منصرف شوند.


نخست‌وزیر عراق همچنین پیشنهاد داد کمیته‌ای از فراکسیون‌های سیاسی برای گفت‌وگو با فراکسیون‌هایی تشکیل شود که انتخابات را تحریم کرده‌اند.


ادعای تحریم انتخابات در حالی از سوی برخی از گروه‌ها و سران سیاسی عراق مطرح شده است که «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات این کشور اخیراً گفت که «کمیساریا درخواست نامزدی ۳۲۴۹ نامزد را تأیید کرده و از هیچ‌یک از این افراد درخواستی مبنی بر انصراف دریافت نکرده است».


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته