دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 14:20

افزایش حملات سعودی‌ها به یمن در اوج بحران با ایران

شهروندان یمنی می‌گویند بعد از افزایش تنش‌ها بین ایران و عربستان بر سر اعدام شیخ نمر، حملات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به مواضع حوثی‌ها شدت یافته است.
کد خبر : 59948

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، شهروندان یمنی روز سه‌شنبه گفتند، حملات ائتلاف نظامی به رهبری عربستان برای هدف قرار دادن حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن تشدید شده است. این اتفاق پس از آن افتاده است که تنش‌ها بین ایران و عربستان، بر سر اعدام شیخ نمر بالا گرفت.


بر اساس این گزارش، پس از هفته‌ها آرامش نسبی، ائتلاف نظامی سعودی‌ها، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مواضع نظامی مرتبط با حوثی‌ها در صنعا، شهر بندری حدیده و شهر تعز انجام داده است.


گلوله باران سنگین در جبهه‌هایی که از زمان اعلام آتش‌بس در 15 دسامبر تا کنون عمدتا آرام بود، مجددا از سر گرفته شده است.


به گفته شهروندان، مبارزان حوثی نیز حملات با کاتیوشا در شهر معاریب را از سر گرفتند. این اولین حمله به این منطقه از زمانی است که نیروهای نظامی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و وفاداران به عبد ربه منصور هادی در فصل تابستان این منطقه را از حوثی‌ها پس گرفتند.


نیروهای حوثی همچنین پیشروی‌هایی را در استان‌های حجه و لهج داشته‌اند و دستاوردهای اخیر ائتلاف به رهبری سعودی در این مناطق را خنثی کرده‌اند.


ائتلاف نظامی به رهبری عربستان و متحدان عربش در تلاش برای سرکوب جنبش شیعیان حوثی یمن هستند تا از افزایش نفوذ ایران در این کشور جلوگیری کنند.


عربستان روز شنبه پایان آتش‌بسی را که موجب کاهش درگیری‌ها در یمن شده بود، اعلام کرد.


عربستان روز شنبه، شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه را به اتهام «تروریسم» اعدام کرد. این اقدام سعودی‌ها منجر به حمله معترضان خشمگین ایرانی به سفارت عربستان در تهران شد و در نهایت قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور را در پی داشت.


از زمان تجاوز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به یمن در ماه مارس (اسفند)، حدود 6 هزار نفر کشته شده‌اند که تقریبا نیمی از آنها غیرنظامی بوده‌اند. وقوع جنگ در یمن موجب تشدید گرسنگی و گسترش بیماری‌های مختلف در یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته