دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1400 - 15:30

سوریه مانور تبلیغاتی آمریکا و اسرائیل را علیه ایران محکوم کرد

منبعی در وزارت امور خارجه سوریه با اعلام حمایت دمشق از تهران علیه مانور روانی آمریکا و اسرائیل گفت: سوریه به توانایی‌های ایران در زمینه خنثی کردن این اقدامات نخ‌نما و تکراری اطمینان دارد.
کد خبر : 599426
وزارت خارجه سوریه



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از سانا، منبعی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه اتهامات جعلی اسرائیل و دولت آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای غربی را که در چارچوب اقدام هدفمند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، به‌شدت محکوم می‌کند.



این منبع افزود: دمشق علاوه بر اعلام مجدد همبستگی و ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اتهامات دروغین و مانور روانی، تأکید می‌کند که به توانایی‌های ایران در زمینه خنثی کردن این اقدامات نخ‌نما و تکراری و واداشتن آمریکا و غرب به عقب‌نشینی از مواضعشان اطمینان دارد.



سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه وزیران امور خارجه کشورهای گروه هفت گفت: بیانیه بی‌اساس وزیران امور خارجه گروه هفت و نماینده عالی سیاسی خارجی اتحادیه اروپا را که در آن اتهامات بی‌اساسی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است، به‌شدت محکوم می‌کنیم. قابل‌توجه است که این حادثه تنها چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران که جلوه‌ای از انتقال دموکراتیک قدرت در ایران به‌شمار می‌رود، سناریوسازی شده است.


وی افزود: این‌گونه سناریوسازی‌های بی‌پایه که بیشتر رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف تخریب فضا طراحی می‌شود و متأسفانه مشتریانی را که بلافاصله آماده نتیجه‌گیری‌های غیرواقعی و نابخردانه هستند را نیز به همراه دارد. درواقع برای اهل‌ فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه‌هایی در مقاطع مختلف از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد.


سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حفظ امنیت آبراه راهبردی خلیج‌فارس و تنگه هرمز کاملاً متعهد است، آن را بخشی از امنیت خود می‌داند و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته‌جمعی در منطقه است و درعین‌حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.




انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته