دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1400 - 10:42

اجرای طرح امنیتی در نجف در آستانه ماه محرم

استاندار نجف اشرف از تمهید مقدمات برای استقبال از ماه محرم و دو طرح امنیتی و بهداشتی برای تأمین امنیت مراسم عاشورا و اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر : 599334
نجف محرم



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، لؤی الیاسری، استاندار نجف اشرف به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: استان نجف تمام مقدمات برای احیای ماه محرم و سالروز شهادت امام حسین (ع) را تکمیل کرده است و دو طرح بهداشتی و امنیتی در این ماه اجرا خواهد شد.


وی افزود: طرح بهداشتی شامل چگونگی برخورد با ویروس کرونا است که خطر کم‌اهمیت‌تر از تروریسم و نحوه مقابله با آن محسوب نمی‌شود بنابراین مصمم شدیم تیم‌های پزشکی و طرف‌های امنیتی آماده رصد هرگونه تخلف از دستورات کمیته بهداشت و سلامت ملی و پایبندی به آن و مجازات متخلفان باشند.


استاندار نجف در ادامه درباره طرح امنیتی نیز تصریح کرد: در خصوص طرح امنیتی نیز، استان به چند بخش امنیتی تقسیم شد و عملیات پیشگیرانه برای پیگرد افراد تحت تعقیب نیز انجام می‌شود.


الیاسری ادامه داد: مناطق بیابانی و صحرای نجف با همکاری واحدهای ارتش و الحشد الشعبی که نقش بزرگی در طرح امنیتی به‌خصوص تأمین امنیت مناطق بیابانی دارد، کاملاً در امنیت خواهد بود.


از طرفی دیگر فائق الفتلاوی، فرمانده پلیس نجف به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که همه واحدهای امنیتی در طرح امنیتی مشارکت دارند و در کمال آمادگی برای مقابله با هر خطر یا تخلف امنیتی در استان هستند.


وی اشاره کرد که نیروهای امنیتی همچنین مسئولیت تأمین امنیت و حفاظت از موکب‌های حسینی که طی ده روز نخست ماه محرم به محله قدیمی نجف مراجعه می‌کنند را دارند.


استان نجف اشرف هرساله تمامی امکانات و ادارات را برای برگزاری مراسم دهم محرم و همچنین اربعین حسینی، بسیج می‌کند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته