دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1400 - 09:23
ضمن حمایت تمام‌قد از پاسخ موشکی حزب‌الله؛

نبیه بری: مقاومت و وحدت تنها راه مقابله با اسرائیل است

رئیس پارلمان لبنان با حمایت همه‌جانبه از پاسخ موشکی حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی، مقاومت یکپارچه را تنها راه تقابل با اشغالگران برشمرد.
کد خبر : 599302
نبیه بری



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر بیانیه‌های محکومیت مانع رژیم اسرائیل و نهادهای امنیتی، سیاسی و نظامی آن می‌شد و افسار تجاوزاتش را می‌کشید فلسطین بعد از چند روز از اشغال آن آزاد شده بود و اسرائیل جرئت ارتکاب جنایت‌ها در قانا و المنصوری و قبل از آن در دیریاسین و بحرالبقر را پیدا نمی‌کرد.


وی افزود: اگر محکومیت فایده داشت رژیم اسرائیل یک روز هم به تجاوز به حاکمیت لبنان و اشغال بخش‌های وسیعی از آن با لشکرکشی‌های زمینی، هوایی و دریایی از سال ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ و ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ نمی‌افتاد.


بری گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان نشان‌دهنده ماهیت این رژیم است که بر پایه تجاوز بناشده و در برابر زبان محکومیت تسلیم نمی‌شود و تنها یک‌زبان را می‌فهمد و آن زبان وحدت و مقاومت است که با آن سرزمینمان را آزاد کردیم و از لبنان حمایت می‌کنیم. موضع بدیهی و پاسخ ملی سریع علیه این تجاوزات این است که افراد ذی‌ربط در امور دولتی اقدام ملی صادقانه‌ای را با مقاومت در برابر منافع شخصی و سهمیه‌های کینه‌توزانه طایفه‌ای اتخاذ کنند تا از این طریق راه را به روی خلأ در نهادهای کشور ازجمله قوه مجریه ببندد. اگر وضعیتی که لبنان این‌یک و نیم سال داشته همین‌گونه ادامه یابد باعث می‌شود اسرائیل تجاوزات بیشتری به لبنان و جنوب آن انجام دهد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته