دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 12:04

اوباما در روزهای آینده قانون کنترل سلاح را اعلام می‌کند

باراک اوباما گفته در چند روز اینده ابتکاراتی را برای مقابله با خشونت‌های انجام گرفته با سلاح گرم در آمریکا پیشنهاد خواهد داد.
کد خبر : 59895

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شینهوا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفته است که این اقدامات «کاملا منطبق» با حق شهروندان بر اساس قانون اساسی آمریکا برای حمل سلاح خواهد بود.


اوباما این اظهارات را در کاخ سفید و در حضور لورتا لینچ، دادستان کل و جیز کومی، رئیس اف‌.بی‌.آی بیان کرد. وی از تیم خود خواسته تا به دنبال اقداماتی اجرایی باشند که او بتواند با استفاده از آنها خشونت‌های ارتکابی با استفاده از سلاح گرم را در آمریکا کاهش دهد.


اوباما گفته است هرچند این اقدامات جلوی همه جرائم خشونت‌بار ارتکابی و همه تیراندازی‌های بدون هدف را نخواهد گرفت، احتمالا جان برخی را نجات خواهد داد و درد و اندوه خانواده‌ها را در نتیجه قرار گرفتن سلاح گرم در دست افراد ناسالم را کاهش خواهد داد.


رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من همچنین اطمینان دارم که توصیه‌های ارائه‌شده از سوی تیم من توصیه‌هایی هستند که کاملا مطابق با اصلاحیه دوم (قانون اساسی) و حقوق قانونی مردم برای حمل سلاح است.»


اوباما روز جمعه در نطق هفتگی رادیویی خود از کنگره به دلیل کوتاهی در زمینه اقدام برای مقابله با خشونت‌های انجام گرفته با سلاح گرم انتقاد کرد.


وی گفت: «ما می‌‌دانیم که نمی‌توانیم همه خشونت‌ها را متوقف کنیم. اما اگر حتی بتوانیم جلوی یک مورد خشونت را بگیریم چه؟ اگر کنگره کاری –هر کاری- برای محافظت از کودکان ما در مقابل خشونت با سلاح انجام می‌داد چطور؟»


روز پنجشنبه اوباما در یک برنامه زنده با حضور اندرسون کوپر خبرنگار سی‌.ان‌.ان شرکت خواهد کرد که موضوع آن کاهش خشونت‌های ارتکابی با استفاده از سلاح گرم در آمریکاست.



انتهای پیام/

برچسب ها: باراک اوباما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته