دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 12:01
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

واکنش رئیس کمیسیون شوراهای مجلس به تغییر خیابانی به نام شهید نمر: در مسائل مربوط به جهان اسلام باید نظر شورای عالی امنیت ملی مدنظر قرار گیرد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی تأکید کرد: هر کاری باید با هماهنگی نظام صورت گیرد و هیچ‌گاه نباید هیجان‌زده و خودسرانه عمل کرد.
کد خبر : 59889

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تغییر خودسرانه نام خیابان محل سفارت عربستان به خیابان شهید شیخ نمر، اظهار کرد: در مسائل مربوط به خاورمیانه و جهان اسلام باید نظر شورای عالی امنیت ملی مدنظر قرار گیرد. بدون نظر این شورا در موارد این‌چنینی نمی‌توان مدعی شد که در راستای منافع ملی حرکت کرده‌ایم. اینگونه نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا مجلس در این موضوع ورود نخواهد کرد؟»، افزود: حتما یکشنبه هفته آینده که جلسه علنی مجلس برگزار می‌شود درباره این مسائل بحث خواهیم کرد و همه مسائل این روزها را بررسی می‌کنیم.


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: مجلس، دولت و قوه قضائیه همگی درباره مسائل مربوط به عربستان وظایف خود را انجام خواهند داد ولی در نهایت شورای عالی امنیت ملی که در رأس آن رهبری معظم قرار دارد تصمیم‌گیرنده نهایی خواهد بود.


خجسته ادامه داد: در کشورهای اطراف ما تکفیری‌ها حضور گسترده دارند؛ از این رو ما نباید حرکتی نسنجیده و احساساتی انجام دهیم. نوع حرکت ما هر چند که خالصانه باشد ممکن است به امنیت و مصالح ملی ما آسیب برساند.


وی خاطرنشان کرد: اقدامات احساساتی و افراطی، خلاف مصلحت نظام و نظر مقام معظم رهبری است و نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته