دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 10:55
در واکنش به قطع رابطه عربستان با ایران،

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری: دوستان عرب! تند نرانید، ایران کشور صبر است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به اقدام سعودی در قطع رابطه دیپلماتیک با ایران نوشت: ایران کشوری بزرگ و قدرتی منطقه‌ای است و چالش‌هایی طولانی‌تر وسخت‌تر از این را تجربه کرده و از آنها موفق بیرون آمده است.
کد خبر : 59870

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، در صفحه شخصی خود در توئیتر اقدام سعودی‌ها را در قطع روابط با ایران را کودکانه توصیف کرد و افزود: سنگی که با قماری کودکانه در آب افتاده است، بدون آنکه موجی ایجاد کند به زودی در اعماق خلیج فارس فرو می‌رود. همیشه نمی‌شود دیگران را خرید و یا فریب داد.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: کشورها می‌توانند روابط خود را قطع کنند یا کاهش دهند، ولی دوباره نمی‌توانند آن را وصل کنند. وقتی پای منافع اقتصادی به میان آید، به خضوع درخواهند آمد.


به نوشته ابوطالبی، برای ایران همیشه دیپلماسی و سیاست ورزی حرف اول رامی‌زند. کسانی که در گفت‌وگو را می‌بندند از سخن گفتن هراس داشته و خود را از منطق تهی می‌بینند.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در پایان توصیه‌ای به عربستان سعودی و کشورهایی که با آن همسو شده‌اند کرد و نوشت: دوستان عرب! تند نرانید. ایران کشور صبر است و سیاست، نظاره‌گری و آغاز زمان بازی متقابل را خوب بلد است و بازیگری قهار است. من جرب المجرب حلت به الندامه؛ آزموده را آزمودن خطا است.


عربستان سعودی یکشنبه هفته جاری به دنبال اعتراضات گسترده در ایران و عراق به اعدام شیخ نمر که برای سومین روز نیز ادامه داشت، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته