دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشاور وزیر نفت: شدت مصرف انرژی ایران ٣ برابر میانگین جهانی است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران عنوان کرد: شدت مصرف انرژی در کشور سه برابر بیشتر از میانگین دنیاست.
کد خبر : 59834

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، منصور معظمی با بیان اینکه تجهیزات و فرهنگ مصرف موجب بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور شده‌اند، افزود: اگر بپذیریم که منابع انرژی تجدیدناپذیر بوده و به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد یقینا تکلیف اخلاقی، قانونی و شرعی ما را بر استفاده صحیح هدایت خواهد کرد تا این منابع را برای آیندگان حفظ کنیم.


مشاور وزیر نفت با بیان اینکه وضع کنونی مصرف انرژی در کشور نگران‌کننده است، ادامه داد: گفته می‌شود که ایران به لحاظ ذخایر انرژی رتبه نخست را در دنیا داراست، اما باید گفت ما از نظر ظرفیت‌ها اول هستیم و اگر بخواهیم این ذخایر انرژی را به فعل درآوریم، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.


معظمی با تاکید بر وجود گسیختگی در بخش انرژی بیان کرد: باید به سمت یکپارچگی انرژی در کشور حرکت کنیم که در بسیاری از کشورهای دنیا این رویه وجود دارد.


وی با بیان این که در گذشته اشتباه راهبردی در موضوع هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت، گفت: بنا بود منابع تأمین هدفمندی از افزایش قیمت‌های انرژی باشد. در دنیا قیمت‌های انرژی در حال کاهش است در حالی که قیمت‌های انرژی در ایران هیچ تغییری نکرد و هر سال نیز بر تعداد یارانه بگیران افزوده می‌شود.


رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر دولت، مجلس و ارکان حکومتی در بحث هدفمندی یارانه‌ها تصمیم جدی و عاجل نگیرند به مشکل جدی‌تری دچار خواهیم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته