دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 16:59

باهنر: رابطه با عربستان در سطح سفارت و سفیر نمی‌توانست ادامه پیدا کند/تیپ ما دندان بازنشستگی را کنده ایم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قاعدتا رابطه با عربستان در سطح سفارت و سفیر نمی‌توانست ادامه پیدا کند و اعتراضات ما در تمامی سطوح در رابطه با مسئله آل‌سعود اعلام شده بود.
کد خبر : 59786

به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز -دوشنبه- در خبرگزاری تسنیم برگزار شد درباره شهادت شیخ نمر و اتفاقات اخیری که در این زمینه پیش آمده اظهار کرد: مهمترین بحث در فضای بین‌الملل خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر که توسط آل‌سعود جنایتکار و خائن است. یک زمانی شعار این بود که باید آل‌سعود حذف شود، رهبری هم این تعبیر را دارند که ظرف 15 سال آینده چیزی به نام رژیم‌صهیونیست نخواهیم داشت.


وی افزود: بزرگترین مصیبت جهان، آل‌سعود است. به معنی واقعی جنگ نیابتی از سمت اشغالگر قدس را به عهده گرفته است.


باهر ادامه داد: آل‌سعود از سرزمین و همه امکانات استفاده می‌کند و این جنایات را در لیبی، یمن، عراق و... مرتکب می‌شود که رد پای آل‌سعود در آنها دیده می‌شود. در حال‌حاضر مخفی‌کاری‌ها بین رژیم صهیونیست و آل‌سعود کنار رفته و بده‌بستان‌های این دو کشور رسمی شده است و حتی اسرائیل نیز از آل‌سعود تشکر می‌کند و بر این باور است که مشترکات زیادی دارند.


باهنر افزود: ما به هرصورت مواضعمان با آل‌سعود عربستان روشن است. سطح روابط دیپلماتیک در دنیا صفر و صد نیست و قاعدتا با کشورهای دنیا مبتنی‌بر منافع و مواضع خودمان سطح روابطمان را تعیین می‌کنیم. در دنیا فقط یک کشور است که نباید رابطه‌ای با آن داشته باشیم و آن رؤ و این رژیم را مشروط نخواهیم دانست و حتی بر این باور هستیم که رژیم صهیونیست غصبی است.


نایب رئیس مجلس در ادامه این نشست گفت: ما با توجه به منافع و مواضع کشورمان در سطح معقول می‌توانیم با کشورهای دیگر رابطه‌ای داشته باشیم. قاعدتا رابطه با عربستان در سطح سفارت و سفیر نمی‌توانست ادامه پیدا کند و اعتراضات ما در تمامی سطوح در رابطه با مسئله آل‌سعود اعلام شده بود.


باهنر تصریح کرد: با توجه به تخریبی که در سفارت عربستان در تهران صورت گرفت، عربستان یک بهانه پیدا کرد و حمله سفارت در خاک ایران را محکوم کرد. این نکته را هم اضافه کنم که تمامی سفارت‌هایی که در خاک ایران مستقر هستند تحت‌الحمایت حکومت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و کسی حق ندارد تعرضی داشته باشد.


وی ادامه داد: ما شاهد بودیم در برخورد با عوامل تخریب سفارت عربستان نیروی انتظامی ورود کرد و دستگیری‌های لازم را انجام داد ولی با توجه به این اتفاق عربستان و آل‌سعود تهاجمی هم ورود کنند این هم نمی‌تواند سرنوشتی که برای خودشان را رقم زده‌اند نجاتشان دهد.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: عربستان تا سال‌های قبل حکومتش دست پیرمردها بود که محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند ولی امروز شاهد هستیم حکومت به دست جوانان تندرو و بی‌تجربه قرار گرفته است که مصالح خودشان را هم نمی‌دانند و با این اقداماتشان سقوط آل‌سعود را تندتر می‌کنند.


باهنر با اشاره به قطع رابطه ایران و عربستان گفت: عربستان اقدام ابتدایی انجام داد و رابطه با ایران را هم قطع کرد، البته ما از این کار هم استقبال می‌کنیم.


باهنر در پاسخ به این سوال که واکنش دولت یازدهم در این موضوع باید چگونه باشد تصریح کرد: فضای دیپلماسی دولت در این زمینه باید فعال‌تر باشد و از دیپلماسی رسمی و عمومی استفاده کند.


وی درباره پرداخت هزینه گفت: کشوری که باید هزینه‌ای را پرداخت کند عربستان است نه ایران، مجلس خواستار این است که وزارت امور خارجه از دیپلماسی رسمی استفاده کند. اگر قرار باشد کنفرانس اسلامی برگزار شود و کشورهای مسلمان در این کنفرانس شرکت کنند باید قبل از آغاز کنفرانس کشورهای مسلمان از رفتار ایران توجیه شوند.


وی درباره شورای اعتلاف اصولگرایان گفت: این شورا خیلی بهتر از قبل است و چندین جلسه داشتیم و طبیعی است این جلسات گرایشات مختلفی را به خود بگیرد ولی در کلان عرض می‌کنم موفقیت این شورا مدیون تلاش‌های جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله موحدی کرمانی بوده است.


وی ادامه داد: باید منتظر باشیم و ببینیم از این شورا چه لیستی درمی‌آید که بعد از این لیست می‌توان گفت معدل این شورا چند است، ولی به نظر من لیست معتدلی از این شورا خارج می‌شود و هیچ خط مشترکی با اصلاح‌طلبان ندارد. ما اصلاح‌طلبان معتدلین را رقیب خودمان می‌دانیم و امید دارم یک رقابت سالمی را با هم داشته باشیم.


باهنر تصریح کرد: ما علاقه‌مندیم و دعا می‌کنیم که انشا‌ءلله اصلاح‌طلبان به یک وحدت برسند و تلاش نکنند که این وحدت اصولگرایان را بهم بزنند.


وی درباره نمایندگانی که از محمدرضا رحیمی هزینه مالی گرفتند آیا متهم هستند یا خیر گفت: نمایندگانی که کاندید می‌شوند قاعدتا برای تبلیغات خود نیاز به هزینه‌های مالی دارند.


باهنر اضافه کرد: 170نفر نماینده‌ای که از رحیمی پول گرفتند در آن زمان نمی‌دانم که ایشان معاون اول رئیس‌جمهوری دولت دهم بودند یا رئیس دیوان محاسبات و پول گرفتن جهت تبلیغات جرم نیست و این 170 نفر متهم نیستند.


وی ادامه داد: ما در انتخابات پول می‌دهیم و سعی می‌کنیم پول‌هایی را هم که می‌گیریم و می‌دهیم پول‌های پاک باشد، پول‌های کثیف یا حتی مشتبه هم نباشد.


وی درباره ترکیب مجلس آینده گفت: حرفی که من درباره مجلس دهم می‌زنم دست کم چهار دسته است. اولین دسته اصولگرا و اصلاح‌طلب، دسته دوم اصولگرا، اصلاح‌طلب و معتدلین، دسته سوم اصولگرایان معتدل و میانه‌رو و اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو خواهند بود. اعتدالیون فقط یک حزب داریم و توانش در حد مدیریت یک کشور نیست.


وی ادامه داد: در مجلس دهم سناریوی قابل تصوری داریم. یا اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان اکثریت وارد مجلس می‌شوند که پیش‌بینی من این است که اصولگرایان وارد این گود می‌شوند. معنایش این نیست که پایداری و یا اصلاح‌طلب در مجلس دهم نماینده ندارد. پیش‌بینی می‌کنم اصلاح‌طلب اقلیت قدرتمندتر از مجلس نهم خواهند بود.


باهنر درباره تماس تلفنی‌اش با آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ایشان ساعت 11 شب با منزل من تماس گرفتند که من آن زمان منزل نبودم، ساعت 23/15 دقیقه با محافظ ایشان تماس گرفتم و گفتم حاج‌آقا کاری با بنده داشتند که محافظ ایشان گفت حاج‌آقا استراحت می‌کنند که من فردا به دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی رفتم و درباره عدم‌نام‌نویسی‌ام توضیح دادم که توضیحات بنده مورد قبول آیت‌الله موحدی کرمانی قرار گرفت.


باهنر در پاسخ به این سوال که شما در همایش روز پنجشنبه حضور نداشتید آیا نماینده‌ای از سوی شما هم در این همایش حضور داشتند گفت: اگر بخواهید من را به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نام ببرید دو نفر از اعضای جبهه پیروان در آن همایش حضور داشتند و اگر هم من را به عنوان دبیرکل جامعه مهندسین نام ببرید یک نفر از اعضای جامعه مهندسین نیز در این همایش حضور داشتند. حتی تمامی افرادی که در این نمایش حضور داشتند نماینده بنده بوده‌اند و سفر من از پیش تعیین‌شده بود و من یکی از میزبان‌های اصلی این همایش بودم.


وی تصریح کرد: در شورای اصولگرایان هر جمع‌بندی‌ای برسد ما حمایت می‌کنیم.


باهنر گفت: این‌گونه نیست که من خسته شده باشم و بخاطر این خستگی ثبت‌نام نکرده باشم، تیپ ما دندان بازنشستگی را کنده‌ایم و این‌طور نیستیم که بخواهیم به زندگی شخصی خودمان برسیم، ما تا آخر در صحنه و ائتلاف اصولگرایان حضور داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته