دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 16:24
دادستان تهران مطرح کرد

ضرورت تدوین شیوه نامه‌ای متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری

دادستان تهران رویه‌های مختلف دادسراها را یکی از مشکلات اصلی در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و گفت: باید شیوه‌نامه‌ای متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری تدوین شود.
کد خبر : 59775

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در جلسه روز یکشنبه دادستانی تهران با موضوع کاهش جمعیت کیفری که با حضور سرپرستان دوایر نظارت بر زندان و برخی معاونان دادستان تهران برگزار شد در خصوص راهکارهای کاهش جمعیت زندان‌ها اظهار کرد: مشکلات اصلی در این زمینه به اختلاف رویه‌ی دادسراها باز می‌گردد.


وی با اشاره به اینکه یکی از رویه‌های اختلافی، اعطای مرخصی به زندانیانی است که به حبس ابد محکوم شده‌‌اند، به گونه‌ای که از حیث میزان تحمل حبس توسط محکوم یا میزان وثیقه تودیعی تبعیض‌هایی وجود دارد، پیشنهاد کرد برای رفع برخی رویه‌های اختلافی، شیوه نامه‌ای تهیه تا قضات ناظر بر زندان‌ها طبق آن اقدام نمایند.


جعفری دولت آبادی در مورد اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط توضیح داد: باید طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری عمل کرد و از سخت‌گیری‌های بدون جهت جلوگیری شود و سرپرستان نواحی دادسرا نظارت بیشتر را بر قرارهای بازداشت موقت اعمال کنند.


وی هم‌چنین بر ضرورت بازدید مستمر معاونین دادستان، سرپرستان نواحی دادسرا و قضات ناظر زندان و قضات دادسرای تهران از زندان‌ها تأکید کرد.


دادستان تهران همچنین در این جلسه با محکوم کردن اقدام اخیر عربستان در به شهادت رساندن «شیخ نمر» افزود: این اقدام ضد موازین اسلامی و افزودن زخمی بر زخم‌های جهان اسلام بود و انتظار می‌رفت دولت عربستان از فاجعه منا درس عبرت گرفته و رفتارهای خود را تغییر دهد.


جعفری دولت‌آبادی همچنین با اشاره به تعرض عده‌ای به سفارت عربستان در تهران عنوان کرد: هرگونه اقدام برخلاف قانون محکوم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته