دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین دوره آزمون صلاحیت بالینی دوره پزشکی عمومی 17 دی برگزار می‌شود

آزمون صلاحیت‌های بالینی پایان دوره پزشکی عمومی روز پنجشنبه هفدهم دی ماه جاری در سه حوزه امتحانی واحد پزشکی تهران، واحد مشهد و واحد نجف‌آباد به طور همزمان برگزار می‌شود.
کد خبر : 59748

به گزارش خبرنگار آنا، معاون دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: این آزمون در انتهای دوره پزشکی عمومی برگزار می‌شود و به صورت عملی (به شیوه آسکی) خواهد بود و در مراکز مهارت‌های بالینی با تجهیزات مناسب نظیر رایانه، مولاژ، بیمار نما و... انجام می‌پذیرد.


دکتر محمد صاحب الزمانی با توجه به انجام اقدامات مناسب برای برگزاری این آزمون و آماده سازی حوزه‌های امتحانی بیان کرد: این آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور و بهره‌گیری از اعضای هیات علمی مجرب و آشنا به نحوه اجرای این نوع آزمون‌ها برگزار می‌شود.


وی در رابطه با اهمیت آزمون صلاحیت بالینی در این دوره افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبان مستقیم آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال ۱۳۹۵، که از بهمن ماه ۹۴ و بعد از آن فارغ التحصیل می‌شوند، باید علاوه بر سایر ضوابط و مدارک لازم گواهی موفقیت در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره برای شروع دوره دستیاری را نیز ارائه کنند.


این مسئول با توجه به شرکت دانشجویان بر‌تر در شُرُف فارغ التحصیلی ۱۰ واحد مجری رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان واحدهای اردبیل، مشهد، تبریز، شاهرود در واحد مشهد؛ داوطلبان واحدهای تهران، تنکابن و قم در واحد پزشکی تهران؛ و داوطلبان کازرون، نجف آباد و یزد در واحد نجف آباد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته