دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجلیل از 12 کارآفرین بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

در مراسمی با حضور پدر علم بازرسی جوش ایران و به همت معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، از ۱۲ کارآفرین بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
کد خبر : 59742

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابراهیم حشمت دهکردی در این مراسم گفت: سرمایه پژوهش در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی و کشورهای پیشرفته حدود ۴. ۴ دهم درصد است و این در حالی است که در کشور ایران تنها نیم درصد در زمینه پژوهش سرمایه گذاری می‌شود.


پدر علم بازرسی جوش ایران افزود: مشکلات ایران بیشتر مشکلات بین المللی، از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن تحریم‌هایی است که بر کشور ما تحمیل شد. جوانان باید با توجه به توصیه‌های رهبر معظم کشورمان درباره تحقیق و پژوهش با تمام توان در این زمینه تلاش کنند.


استاد فرهیخته سازمان انرژی اتمی ایران و پیشکسوت ممتاز علم خوردگی ایران افزود: کشورهایی می‌توانند در سطح بین المللی حرفی داشته باشند که از فن آوری‌های روز استفاده کنند.


وی تصریح کرد: با ارتقای مراکز پژوهشی، پشتیبانی از شرکت‌های کوچک، رفع مشکلات مالی، خرید تکنولوژی، تجاری کردن محصولات و افزایش مهارت می‌توانیم در زمینه‌های پژوهشی گام‌های بزرگی برداریم.


پدر علم بازرسی جوش افزود: علاقه‌مندی در امر تحقیق و پژوهش شرط اول است که با حمایت از جوانان علاقه‌مند در سطح دانشگاه‌ها می‌توانیم از خروج محققین از کشور جلوگیری کنیم.


در ادامه این مراسم مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بعد از ارائه تعریفی از کارآفرینی گفت: یک کارآفرین موفق دانش‌بنیان کسی است که در راستای ایجاد مشاغل سالم همهٔ مراحل، مسائل، شرایط و رأس‌های نوع فعالیت و کارش را می‌پذیرد.


سید عباس جزایری افزود: در استان چهارمحال و بختیاری ۳۸۰۰۰جمعیت بیکار داریم که ۱۸۰۰۰آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.


وی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های آموزشی و دانشجویی دراین راستا که فکر نو کار آفرینی به وی ارائه داده برای اینکه صنعت استان را به نوعی دراین راستا گسترش دهند.


در پایان این همایش از مدیر عامل پایا صنعت توانیر، شرکت کیمیا گران تغذیه، شرکت تعاونی نگارین هنر گوهر رود و شرکت تعاونی دانش بنیان تأسیساتی به عنوان کارآفرینان بر‌تر در بخش استادان و دانشجویان فارغ التحصیل با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب