وجود ۸ میلیون خودرو در تهران، ۲۰ میلیون سفر را رقم میزند
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رابعه جوانبخت در خصوص فعالیتهای پلیس راهور فاتب در صد سال اخیر و افتتاح موزه پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از زمانی که در سال ۱۲۷۹ اولین خودرو وارد کشور و شهر تهران شد شاید هیچ کس فکر نمیکرد که این اندازه حجم و تعداد خودرو افزایش پیدا کند که به عدد ۸ میلیون خودرو در شهر تهران برسیم.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از آن زمان تا الان شاهد گذر و اتفاقات وسیع و آمد و شد زیاد خودروها قرار گرفته و به ترافیک حال حاضر شهر تهران رسیدهایم.
جوانبخت در ادامه گفت: اولین گواهینامه در سال ۱۳۰۷ صادر شد که توسط پلیس آن زمان برای ناصر خان انشاء صادر شد و در حال حاضر ما شاهد تقاضاهای دریافت گواهینامه روبرو هستیم و حال میبینید که چه مقدار تغیرات بزرگ و اساسی داشتهایم و با رشد جمعیت و تعداد خودرو به این شرایط فعلی رسیدهایم و این تغیرات را شاهد هستیم.
وی گفت: به عبارت کلی شاهد یک تغییر و گذار وسیع هستیم به گونه ای که امروزه در شهر تهران ما شاهد ۵ هزار تقاطع زماندار که با چراغ زمان دار تنظیم میشود و ۱۵۰۰ کیلومتر معابر بزرگراهی داریم و شاهد تردد ۸ میلیون وسیله نقلیه هستیم که این تعداد روزانه بیست میلیون سفر را برای ما رقم میزند.
جوانبخت افزود : واقعیت این است که تخلفات همچنان ادامه دارد و آن زمان شکل دیگری داشت و در حال حاضر به گونه و شکل دیگری شاهد آن هستیم چنانکه همیشه انسان عنصر اصلی و عامل اصلی تصادفات است و به عنوان کاربر ترافیکی و گاهی به عنوان راننده و برخی مواقع نیز به عنوان عابر وجود داشته است و اگر چه این تخلفات مانند تخلفات ساکن، تخلفات تغییر مسیرهای ناگهانی، عدم رعایت حق تقدمها و همه این تغیرات را البته رشد جمعیت و افزایش تعداد فزاینده خودرو را شاهد هستیم خوشبختانه با کاهش مطلوب تصادفات و کاهش حوادث مواجه هستیم اگرچه تخلفات ما به نسبت گذشته رشد داشته ولی به نسبت توانستهایم این تصادفات را مدیریت کنیم و کاهش حوادث ترافیکی را به دنبال داشتهایم.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد: البته نقش پررنگ مدیریت صحیح و استفاده از تجهیزات آی تی و آن مدیریت پویایی که تلاش میکند جان یک نفر حفظ شود و ما اعتقاد بر این داریم که حفظ جان یک فرد نجات جان کل جامعه است و تلاش همگی ما برای این است که یک حادثه ترافیکی را کاهش دهیم و به طبع آن شاهد یک کشته کمتر باشیم.
جوانبخت گفت: بررسی علتهای تامه شهر تهران حاکی از این است که رتبه سوم این علتها و تصادفات به تغییر مسیرهای ناگهانی و علت اصلی آن همین حرکت نکردن بین خطوط است باز میگردد. ۱۲ درصد از کل تصادفات شهر تهران به علت تغییر مسیر ناگهانی است که این عدد را به خود اختصاص داده است. این موضوع شاید خیلی ساده به نظر بیاید و این نظم ترافیکی خیلی به کاهش تصادفات مخصوصا تصادفات معابر بزرگراهی کمک میکنند.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : وقتی شما در یک ترافیک هستید و با حجمی از ترافیک مواجه میشوید میبینید که برخی رانندگان احساس در اصطلاح زرنگی میکنند و میخواهند یک لاین و یک خط ترافیک را عوض کرده و همین طور جلوتر میروند و متاسفانه برخی اوقات شاهد آن هستیم که برخی رانندگان از خطوط اضطراری که متعلق به خودروهای امدادی است، استفاده میکنند و به فکر خودشان میخواهند زرنگی کنند و زمان را برای خود بخرند ولی واقعیت این است که جلوتر که میروند باعث ایجاد و تشدید گرههای ترافیکی میشوند و بعضی از خودروها به آنها راه نمیدهند و علاوه بر ایجاد راهبندان و بینظمی زمینهساز بسیاری از تصادفات شده که ما شاهد آن هستیم و عدد ۱۲ درصد گویای این ماجرا است.
وی در پایان توصیه کرد: در رانندگی صبور بوده و حرکت بین خطوط را رعایت کرده و به همگی فرصت استفاده از یک رانندگی با آرامش را بدهیم که به خودمان و شهرمان این کمک را خواهیم کرد که یک رانندگی با حوصله و دغدغه کمتری را داشته باشیم.
انتهای پیام/۴۰۷۶/
انتهای پیام/