دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در خطبه نماز جمعه سال60 ؛

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: تا کی می‌خواهیم به نام انقلابی‌گری، بی‌قانونی را رواج دهیم؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه سال 1360 گفت: این خودسری‌ها، چه به‏ دست دوست و چه به‏ دست ‏دشمنان دوست نما، سبب ایجاد بی‌‏اعتمادی مردم و فلج ماندن کشور می‌شود. ما باید یک حد و حسابی را در این گونه امور رعایت کنیم. تا کی می‌خواهیم به نام انقلابی‌گری، بی‌قانونی را رواج دهیم؟
کد خبر : 59674

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزیده‌ای از این خطبه را منتشر کرده است.


وی در این سخنرانی اظهار کرد:‌ برخی دوستان خود ما هم علی ‏رغم حسن‏ نیت، خامی می‏‌کنند و راه را برای نفوذ ضد انقلاب باز می‌کنند. البته ما همه اینها را دوست نمی‏‌دانیم.


هاشمی رفسنجانی افزود:‌هستند اشخاصی که درظاهر به‏ شکل انقلابی حضور یافته‌‏اند، اما در حقیقت نفوذی دشمن هستند. اینها کاری‏ می‏‌کنند تا مردم ناراضی باشند و احیاناً نهادهای نظام را هم در این میانه بدنام کنند. این یعنی همان چیزی که دشمن می‏ خواهد.مرحله جدیدی که جمهوری اسلامی در آن پا گذاشته یک‏ بینش صحیح و شعور و آگاهی بالا احتیاج دارد. باید با حساب و کتاب دقیق، حرکات دوست و دشمن را از هم جدا کرد تا مسأله دشمنان دانا و دوستان نادان هم‏ مشخص شود.


وی تأکید کرد:‌چیزی که ما تعقیب می‌کنیم ایجاد حالت اعتماد در مملکت است. در اینجا باید هر کسی مطمئن باشد.تا به ‏این نقطه‏ نرسیم، نمی‌توانیم یک کشور جا افتاده داشته باشیم. برای این‏ مقصود، ما هم باید دوستان را کنترل کنیم و هم جلوی توطئه‏‌های دشمنان را بگیریم. این که می‌گویم دوستان، منظورم آنهایی است که در لباس دوستی و انقلابی‌گری، کار دشمن را می‌کنند.


هاشمی رفسنجانی گفت: بی‏‌جهت و بدون حساب و قانون و خودسرانه بازداشت کردن، نتیجه‏‌اش ایجاد ناامنی ذهنی در مردم است. این خودسری‌ها و تجاوز از مرز قانون، چه به‏ دست دوست و چه به‏ دست ‏دشمنان دوست نما، سبب ایجاد بی ‌اعتمادی مردم و فلج ماندن نیروهای‏ سازنده در اقتصاد کشور می‏‌شود. ما باید یک حد و حسابی را در این گونه امور رعایت کنیم. تا که می‌خواهیم به نام انقلابی‌گری بی‌قانونی را رواج دهیم؟


وی تصریح کرد: من امروز از تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنم هر جا که‏ دیدید یک ارگانی، چه انقلابی و چه غیرانقلابی می‏‌خواهد برخورد غیرقانونی بکند، این دوست نیست، دشمن است. این خودسری حتی اگر به نام انقلابی گری باشد هم کار ضد انقلابی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته