دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعدام، حبس و شلاق پایان ارتباط نامشروع و قتل

شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برای متهمان یک پرونده ارتباط نامشروع و قتل، احکام اعدام، حبس و شلاق صادر کرد.
کد خبر : 59669

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، این پرونده چهار متهم مرد و یک متهم زن دارد که اتهام آنها از ارتباط نامشروع تا قتل کشیده شده است. براساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، در این پرونده که از هفت آذر ٩٢ تشکیل شده است، مردی به نام بهنام پس از آشنایی و برقراری ارتباط نامشروع با زنی به نام سوسن، شوهر او را با همدستی برادر و سه دوست خود به قتل رساند و جسدش را در بیابان‌های اطراف تهران انداخت.


قاضی حسین اصغرزاده، رییس شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران درباره جزییات احکام صادره به «اعتماد» گفت: «پس از رسیدگی کامل به پرونده، جرم بهنام و سهراب مبنی بر قتل عمد علی ثابت شد به همین دلیل هر دوی آنها به اعدام محکوم شدند. سوسن نیز به جرم همدستی در قتل همسرش – علی – و برقراری ارتباط نامشروع با بهنام به ٩٩ ضربه شلاق و ١٥ سال حبس محکوم شد. » قضات برای بهنام نیز به جرم برقراری ارتباط نامشروع ٩٩ ضربه شلاق صادر کرده‌اند اما پرونده بهزاد – برادر بهنام – و سعید را به دلیل پایین بودن سن، به دادگاه اطفال فرستاده‌اند. قاضی اصغرزاده با بیان این موضوع گفت: «سن بهزاد و سعید در زمان وقوع قتل زیر سن قانونی بود به همین دلیل پرونده شان برای رسیدگی به دادگاه اطفال تهران ارسال شده است.»


رسیدگی به این پرونده از هفت آذر ٩٢ و باکشف جسد علی در بیابان‌های اطراف تهران آغاز شد. او
در حالی خفه شده بودکه لباس راحتی به تن داشت. با کشف اوراق هویتی علی، ماموران به خانه او در منطقه نازی‌آباد تهران اعزام شدند و همسرش - سوسن - را مورد تحقیق قرار دادند. او مدعی بود علی دو روز است به خانه نیامده اما بی‌قراری‌های دختر هشت ساله‌اش باعث شد تا کارآگاهان به حرف‌های او مشکوک شده و دستور بازداشتش را صادر کنند. زن ٣٢ ساله در بازجویی‌ها از ارتباط نامشروع خود با مردی به نام بهنام و همدستی در کشتن همسرش پرده برداشت. او به کارآگاهان گفت: «زندگی من با علی پر از دعوا بود. وقتی با بهنام آشنا شدم، از آزارهای علی با او حرف زدم. او هم خیلی عصبانی شد و شب حادثه همراه سه دوست دیگرش به خانه ما آمد و با علی درگیر شد. آن زمان من و دختر هشت ساله‌ام در خانه بودیم و دعوا را می‌دیدیم اما دقیق نمی‌دانم چه کسی با شلوار علی را خفه کرد.»


با ثبت اعترافات سوسن، بهنام نیز دستگیر شد. او به دست داشتن در قتل علی اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «سوسن همیشه از بدرفتاری‌های شوهرش شکایت می‌کرد. شب حادثه تصمیم گرفتم با برادرم بهزاد و سعید و سهراب سراغ علی بروم و ادبش کنم. اصلا نمی‌خواستیم او را بکشیم اما وقتی درگیری‌مان بالا گرفت، با شلوار خفه‌اش کردیم.» به این ترتیب سه متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به درگیری با مقتول اعتراف کردند اما هیچ کدام از آنها قتل را گردن نگرفتند تا پرونده با تناقض‌های پیچیده برای صدور حکم به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود. با آغاز جلسه رسیدگی به پرونده در اوایل دی ماه، دختر هشت ساله مقتول قصاص مادر و چهار متهم دیگر پرونده را خواستار شد. او گفت: «من برای چهار متهم تقاضای قصاص دارم و از دادگاه می‌خواهم مادرم را هم مجازات کند. من از او متنفرم. پدرم مرد خوبی بود و وضع مالی خوبی هم داشت، اما مادرم مدام او را اذیت می‌کرد و به خاطر ارتباطش با بهنام هر شب دعوا داشتند.» پس از او بهنام پشت جایگاه ایستاد. او اتهام قتل را انکار کرد و گفت: «من اوایل فکر می‌کردم سوسن تنها زندگی می‌کند. پس از مدتی فهمیدم او شوهر دارد. او آنقدر از آزارهای علی گفت که من مجبور شدم شب حادثه همراه برادر و سه نفر از دوستانم به خانه‌اش بروم. نمی‌خواستم علی را بکشم، هیچ وسیله قتلی هم با خودم نبرده بودم. برادرم همراه سهراب و سعید با شلوار او را خفه کردند.» این در حالی بود که سه متهم دیگر نیز هیچ کدام قتل را گردن نگرفتند. سرانجام قاضی اصغرزاده دستور بازسازی صحنه جرم در جلسه دادگاه را صادر کرد تا پرده از راز قتل برداشته شود. دو حکم اعدامی که قضات شعبه هشتم برای بهنام و سهراب صادر کرده‌اند نشان می‌دهد آنها از وقوع قتل به دست این دو متهم اطمینان حاصل کرده‌اند. احکام صادر شده برای تایید به دیوان عالی کشور ارسال شده و در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام شلاق قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته