دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 14:00
اخبار کوتاه از واحدهای بندرانزلی، خوی، سیرجان، بافق، لاهیجان و کرج

از طراحی پوستر تایپوگرافی تا کارگاه آموزشی خشنونت پنهان علیه زنان در محیط کار

مسابقات هندبال دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد آستارا در سالن ورزشی شهدا برگزار شد.
کد خبر : 59652

به گزارش آنا، این مسابقات به صورت دوره‌ای با حضور چهار تیم از استان گیلان از سوی دانشجویان پسر انجام پذیرفت و در ‌‌نهایت تیم بندر انزلی با دو برد در مقابل تیم‌های لاهیجان و آستارا و با یک شکست در مقابل تیم هندبال رشت مقام اول و تیم‌های هندبال آستارا و رشت به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.


معارفه مسئول جدید پایگاه بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی


مراسم معارفه مسئول جدید پایگاه بسیج کارمندی این دانشگاه با حضور دکتر علیرضا لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی، حسین عادلی مسئول بسیج کارکنان شهرستان خوی و هیات رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی با بیان اینکه بسیج پشتوانه ولایت فقیه و نظام است گفت: حضور موثر و سازمان یافته کارکنان جهت احیاء، حفظ و دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و ترویج و بالندگی فرهنگ و تفکر بسیجی، تقویت و ایجاد چنین پایگاهی برای تمامی سازمان ها و بالاخص دانشگاهها ضروری است.


در پایان مراسم دکتر علیرضا لطفی رئیس دانشگاه و حسین عادلی فرمانده بسیج کارکنان شهرستان خوی ضمن آرزوی موفقیت به تمامی خدمتگزاران بسیج، حکم مسئولیت آقای علی ولیزاده را به وی اعطا کردند.


بازدید دانشجویان کانون هلال احمر واحد سیرجان از پایگاه‌های بین جاده‌ای


اعضای کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از پایگاه امداد گروه بین جاده ای هلال احمر و اورژانس 115محور سیرجان بندر عباس بازدید کردند.


این بازدید با محوریت آشنایی اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با تجهیزات و فعالیت های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شد.


در این بازدید پرسنل پایگاه امدادگری و اورژانس بین جاده ای با راهنمایی و توضیحات خود دانشجویان را با فعالیت ها و اقدامات خود آشنا کردند.


در پایان این بازدید دانشجویان اقدام به جمع آوری زباله‌های اطراف محور سیرجان بندر عباس کردند .


بازدید نماینده مرکز نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد بافق


به منظور ارزیابی و سنجش سطح کیفی آموزش، نماینده مرکز نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد بافق، بازدید کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان به عنوان نماینده مرکز نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از واحد بافق دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل آموزشی و پژوهشی واحد قرار گرفت.


محسن صفریان در این بازدید در جمع معاونین و مدیران واحد بافق گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در حوزه آموزشی کشور، نیاز هست که به سمت فعالیت های دانش بنیان حرکت کنیم و در این مسیر لازم است که هم کارکنان و هم اعضای هیات علمی با تلاشی مضاعف، سعی در حل مشکلات داشته باشند.


وی افزود: اکنون شرایط به گونه ای است که می‌طلبد تا با طرح های ابتکاری، از وابستگی صرف به شهریه دانشجویان بکاهیم.


در ادامه، نماینده مرکز نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از قسمت های مختلف معاونت آموزشی و پژوهشی واحد بازدید کرده و موارد لازم را بررسی کرد.


کارگاه تخصصی طراحی پوستر تایپوگرافی در واحد لاهیجان آغاز به کار کرد


کارگاه تخصصی طراحی پوستر تایپوگرافی با اسامی متبرکه واقعه عاشورا به سرپرستی دکتر علیزاده اسکویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان آغاز به کار کرد.


در این کارگاه هنرجویان با استفاده از تایپوگرافی و انتخاب یکی از اسم های متبرک واقعه عاشورا مانند حسین (ع)، زینب، رقیه، ابوالفضل و … اقدام به طراحی پوستر کردند.‌ این کارگاه با هدایت دکتر علیزاده اسکویی در آتلیه گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.


پوسترهای طراحی شده از سوی دانشجویان ترم اول کارشناسی ناپیوسته رشته گرافیک حاضر در این کارگاه، در نمایشگاهی در حاشیه برگزاری مراسم اهدای جوایز نفرات برتر جشنواره روایت سرو به نمایش گذاشته خواهد شد.


کارگاه آموزشی خشنونت پنهان علیه زنان در محیط کار، در واحد کرج


شورای زنان فرهیخته استان البرز با حضور دکتر مینا قریب متخصص حوزه مطالعات اجتماعی کارگاه آموزشی با عنوان خشونت پنهان علیه زنان برگزار کرد.


در این کارگاه آموزشی که ویژه بانوان عضو شورای استانی برگزار شد، سابقه تاریخی اعمال خشونت علیه زنان به صورت مشروح بیان شد.


قریب از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان نحوه های اعمال این نوع خشونت گفت: در طول تاریخ خشونت علیه زنان وجود داشته است و به دو صورت عمومی و خصوصی اعمال می‌شده است.


وی نابرابری جنسیتی را یکی از مظاهر و جلوه های خشونت علیه زنان در جامعه بویژه در محیط کار مطرح کرد و گفت: این نابرابری سبب ایجاد آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود. در این کارگاه آموزشی روسای زن دانشکده‌ها نیز حضور داشتند.


در پایان این کارگاه دکتر زرین تاج پرهیزکار رئیس شورای زنان فرهیخته استان البرز با تشکر از دکتر سیدمظهری رئیس دانشکده الهیات واحد کرج، برگزاری این کارگاه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اعلام کرد: به زودی کارگاه هایی آموزشی با موضوعاتی مربوط به بانوان برای کارکنان زن نیز برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته