دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان:

اعتیاد مهم‌ترین معضل و مشکل جامعه امروز است

رئیس پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعتیاد را مهم‌ترین معضل و مشکل جامعه امروز عنوان کرد و گفت: سال‌ها جهاد و مبارزه با مواد مخدر از سوی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است و توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.
کد خبر : 59645

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معصومه هادی در کارگاه پیشگیری از مواد مخدر که به همت حوزه معاونت فرهنگی واحد زابل در محل سالن همایش این واحد دانشگاهی با حضور گسترده دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد، به تشریح نوع و کیفیت روابط بین اعضای خانواده، گروه‌های دوستی و شرایط محیطی پرداخت.


وی گفت: سال‌ها جهاد و مبارزه با مواد مخدر از سوی جمهوری اسلامی ایران بصورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است و توفیقات قابل توجهی حاصل شده اما لازم است مسئله پیشگیری و فرهنگ سازی در این حوزه بیشتر مورد توجه مسئولان و خانواده‌ها قرار گیرد.


رئیس پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود باورهای اعتقادی غلط در حوزه مواد روان گردان، پائین بودن سطح آگاهی خانواده، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر و عدم آشنایی خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی به ویژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به مواد مخدر است.


استاد دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ضعف ایمان، نداشتن تحمل در مقابل مشکلات، ضعیف بودن پیوند عاطفی در بین اعضا خانواده و همچنین ارتباط با دوستان نامناسب و ناباب از مهم‌ترین علل گرایش افراد به مواد مخدر است.


وی با تاکید بر اینکه، آثار مخرب جسمی و روانی مواد مخدر صنعتی و روان گردان‌ها به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است، گفت: مواد مخدر صنعتی اثر ترکیبی از توهم زایی و تحرک بخشی دارند که باعث بروز نوعی تشنج و حرکات غیرقابل کنترل و اثرات مخرب بر بدن می‌شود.


در پایان این جلسه هادی به سوالات دانشجویان و حاضرین در این کارگاه پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته