دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1394 - 10:36
مسئولان سما واحد رشت در منزل سجاد طاهرنیا حضور یافتند

استخاره شهید مدافع حرم در شب حرکت به سوریه/ ماجرای گردن گرفتن گناه دوست یتیم توسط شهید

مسئولان سما واحد رشت در فضایی صمیمی، با حضور در منزل شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) سجاد طاهرنیا با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند
کد خبر : 59644

به گزارش خبرنگار آنا، دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان در این دیدار اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه منطقه، ایثار و از خودگذشتگی فرزندانی مانند سجاد طاهرنیا است که باعث شده ما در امنیت کامل باشیم و گزندی به ایران اسلامی نرسد.


رحمت علی صابری حقایق افزود: وظیفه خود می‌دانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس و دانشگاه حفظ و زنده نگه داریم. فرهنگ مهین پرستی و حفاظت از اسلام ناب محمدی به مانند سالهای دفاع مقدس هنوز و به تاسی از سرور و سالار شهید امام حسین (ع) در بین جوانان ایران اسلامی وجود دارد.


پدر شهید طاهرنیا هم با قدردانی از حضورمسئولان سما واحد رشت اظهار کرد: پس از شنیدن خبر شهادت پسرم بسیار ناراحت بودم اما متوجه شدم که در شرایط فعلی باید استوار باشم و با سربلندی و صلابت راه فرزند شهیدم را ادامه دهم.


فتحعلی طاهرنیا در باره سجایای اخلاق فرزند شهیدش گفت: سجاد همواره در کلاس‌های درس اخلاق آیت‌الله احدی در قم حضور می‌یافت و با ایشان ارتباط تنگاتنگی داشت. آیت‌الله احدی پس از شهادت فرزندم به منزل ما آمد و گفت سجاد در شب حرکت به سوریه با وی تماس گرفت و تقاضا کرده که برایش استخاره بگیرد.



وی درباره معنای استخاره آیت‌الله احدی برای فرزند شهیدش گفت: آیه ۱۲۳ سوره توبه آمد که در آن گفته شده «ای کسانی که ایمان آوردید! بروید و با قدرت تمام با دشمنان بجنگید و نترسید. ان‌شاءالله جزو پرهیزگاران هستید.»


پدر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا گفت: او نمونه یک جوان اخلاق مدار بود. هرگاه من و مادرش را می‌دید، حالا هرکجا که می‌خواست باشد، در خانه یا مهمانی، باید دست من و مادرش را می‌بوسید

او با بیان اینکه شهید برای نماز بسیار ارزش قائل بود، اظهار کرد: حرف نخست و آخرش نماز بود و به نماز اول وقت و فریضه نماز شب اعتقاد قلبی و عملی داشت.


پدر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا گفت: او نمونه یک جوان اخلاق مدار بود. هرگاه من و مادرش را می‌دید، حالا هرکجا که می‌خواست باشد، در خانه یا مهمانی، باید دست من و مادرش را می‌بوسید.
مادر شهید طاهرنیا نیز در این دیدار گفت: یک بار یکی از دوستان آقا سجاد خاطره جالبی می‌گفت. تعریف می‌کرد که در دوره دبیرستان یکی از بچه‌های کلاس حرکتی می‌کند که معلمشان ناراحت می‌شود. وقتی سوال می‌کند که چه کسی این کار را کرد، سجاد گردن گرفته بود. معلم گوشش رو می‌گیره و از کلاس اخراجش می‌کنه. دوستانش به او گفته بودند چرا گردن گرفتی؟ گفت چون دوستم پدر نداشت و نمی‌خواستم ناراحت بشه. این‌طور بچه‌ای بود.


وی درباره شب شهادت فرزندش، اظهار کرد: در شب شهادت پسرم خواب برادر شهیدم را دیدم که در خواب به من گفت مهمان داری و سجاد برای مهمانی پیشت آمده است.



شهید سجاد طاهر نیا در تاریخ اول آبان مصادف با تاسوعای حسینی در سن ۳۰ سالگی در منطقه حلب سوریه و در عملیات مستشاری به شهادت رسید. از وی یک پسر۲ ماهه و یک دختر ۴ ساله به یادگار مانده است. پسر نوزاد شهید طاهرنیا ۲۰ روزه بود که پدرش در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسید.


این شهید بزرگوار نیز در بخشی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به پسر خود نوشته است: «با اینکه خیلی دوست داشتم ببینمت اما نشد... چون من صدای کمک خواستن بچه شیعیان را می‌شنیدم و نمی‌توانستم به صدای کمک خواستن آن‌ها جواب ندهم. از پدرتان راضی باشید مادرتان را تنها نگذارید و گوش به فرمان امام خامنه‌ای باشید... پدری که همیشه به یادتان هست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته