دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هفته‌نامه یا لثارات لغو مجوز شد

در جلسه صبح دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات، هفته نامه یا لثارات لغو مجوز شد.
کد خبر : 59638

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات صبح امروز اعلام کرد، در جلسه مورخ ٩٤,١٠.١٤ و با حضور اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات که بیشتر به مباحث نظارتی اختصاص یافت، پروانه هفته‌نامه یا لثارات با توجه به تبصره٢ ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو شد.


در این جلسه همچنین با مجوز انتشار ٧٨ رسانه و تغییر وضعیت ٤٦ رسانه موافقت شد.


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته از رسیدگی به تخلف این نشریه خبر داده و گفته بود: «این هفته نامه تاکنون سه بار با تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات به دلیل تخلفات توقیف شده و با توجه به این مسئله امکان دارد در جلسه آینده، این هفته نامه به دلیل این تخلفات با تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شود.»


هفته‌نامه یالثارات دو هفته پیش از شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با الفاظی ناشایست یاد کرده بود و پس از آنکه خانم مولاوردی به انتشار این مطلب در هفته نامه اعتراض کرد و آن را توهین آمیز خواند، این نشریه روز یکشنبه ششم دیماه بار دیگر در پاسخ به وی مطلب مشابهی را منتشر کرد.


نخستین شماره هفته‌نامه یالثارات در ۳۰ اردیبهشت 1373 منتشر و این هفته‌نامه یک‌بار در سال‌ 1376 توقیف و در همان سال رفع توقیف شد.


همچنین در سال 1386، مدیرمسئول وقت این نشریه با شکایت مدعی‌العموم روبرو و از اتهام افترا به دستگاه قضایی و مقامات آن و نشر مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تبرئه شد. در سال‌های 1387 ، 1388 ، 1391 و 1392 نیز در چند مورد پرونده این نشریه در هیأت نظارت بر مطبوعات مطرح شد و با این حال انتشار آن تا دی ماه 1394 ادامه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته