دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

4 گلر زیر ذره‌بین پرسپولیس؛ شانس زیاد دروازه‌بان سابق استقلال برای پوشیدن پیراهن سرخ

با جدایی قطعی ایمان صادقی و وضعیت نامشخص سوشا مکانی گزینه‌های جانشینی آنها در پرسپولیس مشخص شدند.
کد خبر : 59633

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس رقابت‌های این فصل لیگ برتر را ضعیف‌تر از هر سال دیگری آغاز کرد و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رفت که هر آن احتمال برکناری برانکو ایووانکوویچ وجود داشت. به رغم تمامی مشکلاتی که وجود داشت اما هیات‌مدیره به برانکو اعتماد کرد و با حمایت از او شرایطی حاصل کرد تا وی را از رده های پایینی بالا بکشد و در پایان هفته هفدهم با پنج امتیاز فاصله نسبت به صدرنشین در رده پنجم قرار بگیرد.


در آنالیزی که از بازی‌های پرسپولس به دست آمد مشخص شد که در گلهایی که سرخ‌ها در این فصل پذیرفتند به غیر از اشتباهات مدافعان که به خاطر جایگیری غلط آنها بود، اشتباهات فاحش و غیرقابل بخشش گلرهای پرسپولیس در دیدارهای این فصل در باز شدن دروازه پرسپولیس نقش بسزایی داشت تا انتقادات از هر دو گلر تیم از سوی هواداران و کارشناسان وجود داشته باشد. ایرادات به سوشا مکانی و ایمان صادقی آن قدر زیاد بود که به نظر می‌آمد در نقل‌و انتقالات سرمربی سرخ‌ها دست به تغییراتی در این پست مهم بزند اما در این میان برانکو ایوانکوویچ بارها در مصاحبه‌هایش از سوشا مکانی به عنوان دروازه‌بان شماره یک یاد و تاکید کرد او مرد اول دروازه سرخ‌ها خواهد بود. برانکو حتی در پایان بازی با پدیده که تیمش با اشتباهات سوشا تا مرز شکست پیش رفت از او حمایت کرد و گفت اگر سوشا اخراج نمی‌شد بازی را قطعا می‌باختیم.


اما پس از اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داد و سوشا مکانی بازداشت شد ایمان صادقی از جمع سرخ‌ها جدا شد و به تیم خونه به خونه پیوست، دروازه پرسپولیس نیاز به مهره‌های جدید دارد. بازیکنانی که بتوانند بهتر از نفرات قبلی باشد تا پرسپولیس از مسیر قهرمانی خارج نشود. با توجه به شرایطی که در لیگ ایران وجود دارد نام چند گلر بیش از سایر گلرها جهت حراست از دروازه سرخ‌ها شنیده می‌شود.


گزینه اول سرخ‌پوشان علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بان آماده و ملی‌پوش نفت‌تهران که در برهه‌ای از رقابت‌های این فصل مورد غضب علیرضا منصوریان قرار گرفت و جای خود را به دیگر گلر تیم داده بود. او در مصاحبه‌هایی که داشته تمایل خود را برای حضور در دروازه پرسپولیس اعلام کرد اما با توجه به مخالفت سفت و سخت باشگاه نفت بعید است که بیرانوند شانس زیادی برای حضور در پرسپولیس داشته باشد.


دروازه‌بان دیگری که شانس زیادی دارد پیراهن پرسپولیس را بر تن کند محسن فروزان است. گلری که در تراکتورسازی چهره شد و فصل پیش سنگربان اول استقلال رقیب سنتی سرخ‌پوشان بود. او در نیم فصل اول لیگ پانزدهم در سیاه‌جامگان حضور داشت اما با رفتن رسول خطیبی و آمدن فرهاد کاظمی نتوانست با این تیم بماند و قراردادش را با این تیم فسخ کرد. فروزان که سابقه دعوت شدن به تیم ملی را دارد شانس بیشتری برای حضور در ترکیب این تیم را دارد. اگر این اتفاق بیفتد یک بار دیگر شاهد حضور بازیکن مطرح یکی از دو تیم سرخابی در تیم رقیب هستیم.


گزینه دیگری که از شانس زیادی برای حضور در پرسپولیس برخوردار است سرگئی پاشنکو است که مطالبات زیادی از باشگاه ملوان دارد و خواهان فسخ قراردادش با این تیم است، گلر آماده‌ای که عملکرد خوبی از خود نشان داده و می‌تواند گزینه اول حراست از دروازه سرخ ها شود اما در این میان مشکلی وجود دارد. این گلر اهل مولداوی چهارمین بازیکن خارجی پرسپولیس به حساب می‌آید و بنا بر شرایطی که وجود دارد و هر تیم سه بازیکن خارجی بیشتر نمی تواند داشته باشد، بعید است به پرسپولیس بیاید چرا که برانکو اعلام کرده هر سه بازیکن خارجی خود را می‌خواهد.


آخرین گزینه‌ای که شانس حضور در پرسپولیس را دارد، محمد باقر صادقی گلر جدا شده ذوب‌آهن اصفهان است. او که حاضر نبود بیش از این نیمکت نشین محمدرشید مظاهری باشد ترجیح داد قراردادش را با این ذوبی‌‌ها فسخ کند تا شانس خود را در تیم دیگری بیازماید.


در این میان این احتمال وجود دارد که از بین گزینه‌های موجود دو نفر به پرسپولیس بروند چرا که سرخ‌ها دو گلر خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته