دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 12:13
منوچهری در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

ارایه دو طرح دانش‌بنیان تولید رله‌های الکتریکی و گیاهان دارویی واحد سپیدان به شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فارس

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان از ارائه دو طرح اقتصادی دانش‌بنیان به شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین بخشی از بودجه غیرشهریه خبر داد.
کد خبر : 59621

دکتر حمید منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مکاتباتی با مرکز رشد و فناوری استان فارس انجام شده و دو طرح اقتصادی برای مطرح شدن در شورای پژوهشی استان ارائه شده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان، تولید رله‌های الکتریکی، تولید گیاهان دارویی و ایجاد گلخانه را دو طرح اقتصادی ارائه‌شده به شورای پژوهشی استان فارس نام برد.


وی افزود: با کمک فرمانداری، مرکز رشد این دانشگاه راه‌اندازی شد و طرحی تحقیقاتی برای سازمان توزیع برق منطقه‌ای فارس با کمک استادان و دانشجویان اجرا خواهد شد.


احداث مسجد دانشگاه که در سایت پلان پروژه مجتمع دانشگاهی واحد سپیدان جانمایی شده و برگزاری همایش سبک زندگی در این واحد از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان است

منوچهری با توجه به اجاره و واگذاری خوابگاه دانشجویان این واحد گفت: این واحد به دلیل همجواری با شهرستان فسا از دانشجویان کمتری برای استفاده از خوابگاه برخوردار است به این دلیل درصدد هستیم که این خوابگاه را با توجه به 54 سوییت به بخش خصوصی واگذار کنیم. همچنین تعدادی سوله تبدیل به سالن ورزشی شد که در این راستا کاهش هزینه داشته‌ایم.


سرپرست واحد سپیدان، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و با بیان اینکه دو سایت پلان دانشگاه در زمین 20 هزار مترمربعی قرار دارد، اظهار کرد: پروژه ساختمان آموزشی-اداری دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در متراژ 8 هزار مترمربع است و 12 هکتار آن املاک کشاورزی است؛ به علت اینکه این زمین‌ها با کشت دیم هستند با شهردار صحبت کرده‌ایم که آن را که جزء املاک مازاد است، تبدیل به مجتمع مسکونی تجاری کنیم. البته این امر محقق نشده است و اگر نشود، در صدد فروش آن خواهیم بود.


به گفته منوچهری، احداث مسجد دانشگاه که در پروژه مجتمع دانشگاهی واحد سپیدان جانمایی شده و برگزاری همایش سبک زندگی در این واحد از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با بیان اینکه 8 رشته کارشناسی ارشد و 3 مقطع دکتری برای این واحد در دست پیگیری است، تعداد دانشجویان این مرکز را 1500 نفر عنوان و اظهار کرد: 60 رشته دانشگاهی در این مرکز دانشگاهی دائر است که 17 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد است.


منوچهری در پاسخ به این سوال که احتمال تجمیع واحد سپیدان وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: چون در مرکز شهرستان هستیم، دانشگاه سپیدان این قابلیت را دارد که واحد بماند و همچنین این واحد خودکفا بوده و در بعضی از رشته‌هایی که در شهرستانهای همجوار و یا استانهای دیگر دانشجو و رشته نداشته در این واحد رشته‌های هنری یا کارآفرین دارد، به خاطر همین قطعا سال آینده بهتر از امسال خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته